Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Kommer soc ta mina barn?

Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 12:57:27 följande:
    Jag är så sugen på ett tredje barn nu när jag börjar komma upp i åldern, Jag är ensam vårdnadshavare till mina andra barn pga deras pappas alkohol och drogmissbruk och jag vill att alla mina barn ska vara helsyskon. Både skolan och soc vet om hans missbruk därför är jag lite rädd för att dom reagerar om jag blir gravid och dom får reda på att han är pappan eftersom mina andra barn inte träffat sin pappa på länge då han börjat missbruka dom senaste åren. Vågar jag skaffa ett till barn med mina barns pappa utan att riskera att soc tar mina andra barn? Inga dömmande kommentarer tack.
    Det finns en viss ärftlighet för alkoholism så jag skulle knappast välja att skaffa barn med en missbrukare
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 13:05:45 följande:
    Det behöver inte vara så. Vet många som haft föräldrar med alkoholproblem som inte fått problem med alkoholen men det finns alltid en risk såklart även om man inte har alkolism i släkten
    Ärftligheten finns somliga forskare anser tom. att missbruk är till 50% ärftligt dock blir självfallet inte alla barn missbrukare för att de har en förälder som missbrukar. Jag hade nöjt mig med att vara ensamstående till 2 barn och inte skaffat som ensamstående 1 barn till inte minst med tanke på mina äldre barn för förr eller senare lär de börja ha tankar om varför pappa väljer bort dem för missbruk
  • Anonym (anonym)

Vet socialtjänsten om att pappan är missbrukare lär de ju ha en del tankar om att du skaffar ett barn till med aktiv missbrukare.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2018-12-18 18:37:07 följande:
    min biologiska klocka tickar så jag har inte all tid i världen. att hitta en livspartner känns väldigt långsökt nu och som sagt så vill jag att alla barnen ska ha samma pappa, varför har jag förklarat tidigare i tråden.
    Du vill ge ännu ett barn en pappa med så mycket missbruk att inte heller detta barn kommer att kunna ha en pappa i sitt liv. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 11:04:14 följande:
    Hon längtar efter ett barn till och tiden hastar. Kanske ska hon vara nöjd och sluta drömma MEN om hon nu absolut vill ha ett barn till så får hon väl övertala pappan till barnen om att ge henne det! Han ska ju inte i fortsättningen heller fungera som pappa men jag utgår från att TS är kvinna nog att ta hand om sin familj? Vore hon en slarvmaja så skulle hon skaffa barn hejvilt.
    Är väl ett tecken på att vara en slarvmaja att försöka bli gravid med en missbrukare som inte är kapabel att vara far till de barn som redan finns. Somliga skaffar barn för att de tror att en förhållandet ska gå från dåligt till bra eller för att en missbrukare ska ta tag i missbruket när den ska bli förälder här vill Ts skaffa barn med någon som trots att han har 2 barn inte kan träffa sina barn pga missbruk
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-19 13:58:33 följande:
    Ja inte är det en lysande idé men inte den sämsta i TS situation tycker jag.  Är väl korkat att ta ihop det med en missbrukare och tro att man ska kunna rädda honom genom att föda honom ett barn? TS vet vad hon ger sig in i och huvudsaken är väl att inte hon missbrukar?
    Vilken okänd person som helst som inte är missbrukare skulle vara ett bättre val eftersom då skulle inte barnet ens kunna få reda på att det finns en känd pappa som är missbrukare. Att en gång skaffa barn med någon som har ordentligt missbruk eller när förhållandet inte är riktigt bra  i naiv förhoppning om att ett barn kommer att ge förändring kan vara förståeligt men att göra detta medvetet är bara märkligt
Svar på tråden Kommer soc ta mina barn?