mysmulla skrev 2019-03-09 17:57:30 följande:
Hejsan,
Hittade precis denna tråd och tänkte att den kanske passar mig. Jag och min kille har försökt lite över ett år nu att bli gravida. För några månader sen trodde jag verkligen att vi lyckats då jag fick 7 positiva test. Visade sig att jag inte var gravid. (testade med testlagrets)
I måndags tog jag ett test och det var helt blankt. I torsdags fanns ett svagt streck där, jag var osöker så testade igen igår och jo där kom det fram ett svagt streck igen. Bestämde mig för att vänta 48 timmar så det kanske kunde bli starkare men idag vid lunch gjorde jag ett till, kom fram ett svagt streck men betydligt svagare än dagarna innan. Det lilla hopp jag hade om en graviditet dog ut.
Imorgon ska jag ta ett clearblue med morgonurin men jag är ganska säker på att det kommer bli negativt igen. Jag vill så gärna bara få ett plus. Hur orkar man fortsätta?
Min kille har börjat prata om att vi kanske inte ska vara tillsammans då han så gärna vill ha barn och han tror inte att vi kan få barn ihop..
Vad kan man göra för att öka chanserna att bli gravid? Jag försöker att inte tänka på det men det är ju nästan lika omöjligt som att inte andas.
När ska mensen komma? Det behöver inte alls vara kört! Uppdatera imorgon, håller tummarna!
Jag fick ett supersvagt test på kvällen och tänkte att på morgonen efter skulle det synas mer, men det var faktiskt blankt, fick dock pos på digitalt och nu har det börjat stegras! Kan vara så för dig med nu, hoppas!
Förstår att det måste vara jättetufft, har ni sökt hjälp? Vad kämpigt att han börjat fundera på att ni inte funkar, det är ju en sorg i sig att bära.
Har ni inte sökt hjälp än, så gör det, det kanske bara behövs en liten knuff, men först och främst hoppas vi på morgondagen! Finns massor man kan testa hemma, bisolvon, EPA-glandin, rosenrot. Jag är inte så hemma på det där, men vi stöttar dig här i tråden.
Kram