Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
Skulle behöva hjälp att tyda detta. Tog det i morse Bim imorgon. Jag har aldrig lyckats få så mycket som tillstymmelse till streck när jag testat tidigare månader.
Skulle behöva hjälp att tyda detta. Tog det i morse Bim imorgon. Jag har aldrig lyckats få så mycket som tillstymmelse till streck när jag testat tidigare månader.
Det blir nog ingen 2019-bebis för våran del :'( Jag har ägglossning och min sambo har magsjuka deluxe. Känns så jävla surt, speciellt eftersom jag ätit Letrozol för första gången den här månaden.
Så kom mensen.
Jag var ganska inställd på detta men känns ändå tråkigt, nu har dom gravida vännerna börjat kläcka också. Så snart glider alla med barn.
I min värld fortsätter vi med fertilitets utredningen, ringt och fått inbokat två läkar tider. En för spolning och en för nåt annat ( tror gällande ägglossningen). Lite läskigt med spolning, någon som har gjort? Jag är tacksam för vi får hjälp men oroligt och ledsen om vart annat.
En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.
Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.
Yey!! 2 ägg som är 23 mm och så ska jag få ovitrell så dom lossnar eftersom testerna är neg :) så glad! Och läkaren som ba ?ja nu är det bara hemma och ligga på! Två ägg lossnar nu!? Så nu vet vi va vi gör ikväll :D
Ja det blir man :( Jag är så livrädd på en plats i mitt hjärta att det aldrig ska gå. Sen blir jag arg för jag inte är positiv hela tiden, men kanske spelar det ingen roll. Kanske har man ingen makt alls... Hoppet är det sista som lämnar en människa osv...
Jag har lämnat blodprov, så nästa gång ska jag in på spolning och gången därefter ska dom kolla läget med ägglossningen och ev lite fler prov ( sista är jag osäker på)... Är det ditt första besök?
Hoppet om en 2019-bebis börjas släckas. Mens på sön/mån. Negativa test. Inga symtom. Och varje dag får jag höra om att vänner o bekanta antingen fött sina barn eller informerar om att de väntar sitt första eller sitt andra. Tog blodprover i onsdags och mötte min höggravida vän som vaggade in mot förlossningen.
Nä hörni. Idag är det extra kämpigt bara. Har bara en sån jäkla stark känsla att något är fel och jag kan inte hantera det.
Känner igen mig i det du skriver. Du är inte ensam. Men jag vet att de inte hjälper att höra.
Har också en vän som outade sin graviditet igår..så jag förstår hur du känner <3 känns som alla blir gravida jättelätt. Hoppas att de vänder för dig snart och du får efterlängtat plus
Tror våran chans är mindre detta året :( fick dåliga nyheter hos läkaren i torsdags om mannen och jag har väldigt svårt att blicka framåt just nu :(
Hej alla kvinnor i gruppen,
Haft lite annat för mig, har besök och helt enkelt inte haft tid. Jag spolades förra veckan, det gick snabbt och smidigt. Det är obehagligt, men absolut inte ens i närheten av andra trevligheter JAG varit med om på sjukan. Dom var också väldigt bra på att informera hela tiden så jag visste vad som skede. Däremot fick jag väldigt ont efter, ca 10 tim men släppte sen, lite som starkare mensvärk...
Igår var jag tillbaka för ultraljud av äggstockarna - ägglossning. Såg bra ut och en blåsa växer just nu för äl om några dagar, då ska jag tillbaka igen för han vill se så jag verkligen får äl. Annars måste man sätta in stimulerande preparat.
Jag har hållit mig ganska stark men det svider i hjärtat. Att denna resa bara börjat, och har noll makt. Gör så ont man jag vill inte ens känna efter. Ett tips är håll er borta från sociala medier, det gör det lite lättare.
Annars vill jag bara skicka massa kärlek, styrka och pepp till er! Ni så är så galet bra.. All lycka till er alla och kom ihåg när det känns skit, kom hit så stöttar vi varandra ett tag.
Inleder försök nummer 22 nu efter mitt elfte missfall :,(
Har alla försvunnit :(? Hur går det?
Det blir IVF för vår del.
En remiss är skickad men ingenting kommer väl ske nu förens efter sommaren.
Alla mina prov och undersökningar såg bra ut.
Hans är dock lite sega och lata
Det skrämmer mig men läkaren sa att det var ingenting oroväckande
Mer att det behövs helt enkelt hjälp på traven och inte att vi absolut inte kan själva.