Anonym (E) skrev 2019-01-27 23:44:05 följande:
Hur blir det om man tar rosenrot när man har en normallång cykel? Kortas den ner då också eller stabiliseras cykeln av rosenroten? Nu vet jag inte än hur lång min cykel är, har ju bara haft två menstruationer sen p-pillerstopp, de har legat mellan 25-27 dagar, så det är ju bra. Men jag vet ju inte om den cykeln jag är inne i nu blir längre, kan man ta rosenrot i ?förebyggande? syfte för att förhindra att den blir längre? Tycker inte jag kunnat hitta nåt att läsa riktigt om det. Vill inte korta ner den, de ska ju inte vara alltför korta.
Undrar om man skulle ta och prova det, det ska ju lindra känslomässig stress bla, och det har jag gott om, hehe.
Och jag har en liten fundering, tog ett äl-test samma dag som mensen la av - kul grej bara för att jag köpte hem så förbannat många, fick ett ganska svagt teststreck, inget mer med det. Men så tog jag ett idag med, är på CD11 och beräknas ha äl på CD16 eller CD19, beror på om jag vill lyssna på fertility friend eller NC. I alla fall, teststrecket idag var sååå svagt. Men det är väl inget jag behöver bry mig om väl? Jag tänker att man kanske har lite kvar av det där LH-hormonet runt mensen och att det sen minskas för att öka när det närmar sig ägglossning igen, eller tänker jag helt fel?
Imorgon går jag in i min fertila del av cykeln iaf, hoppas på det bästa nu!
Ang. RR så finns det en risk att man strular till det om man har normallånga cykler och regelbunden mens. Har läst här im några som fått längre och oregelbundna cykler av det. Men vet inte sannolikhet.
Ang. LH så är det olika från person till person. Jag får alltid ett svagt streck oavsett hur långt jag har kvar till ÄL. Nedan har du exampel från pågående cykel, jag tror jag borde få ÄL runt 30 januari. Stämmer det så borde jag få ett starkare test idag och sen positivt imorn, men har redan haft en liten ökning som du kan se.