Snickesnack skrev 2018-12-19 12:40:05 följande:
Jo så är det! Min mamma går runt och berättar för alla att det minsann kommer dröja några år för jag är ju mitt i min utbildning minsann, haha, så från det hållet verkar det inte vara några misstankar och det är bäst att det får fortsätta så tills det finns något att berätta.
Annars får vi mycket pikar från alla håll. Även om det kan ses som lite ohyfsat så kan jag förstå att folk ser oss som lågoddsare så att säga. 28/29 år, stabilt förhållande och gifta sedan ett tag, nyrenoverat hus, stabil karriär hos en och framtidssäkra studier hos en annan, uttalad önskan att "få barn någon gång i livet", alla våra vänner har barn i princip, och så vidare.
Jag har en vän som nyligen fått barn och varit väldigt öppen med att det tog si och så lång tid. Jättebra tycker jag, och jag kan nog också tänka mig att vara det, fast i efterhand.
Vad bra att du visste :) Känns ändå bra att tala om ett par gånger i onödan, för alla lusläser ju inte FASS bara för att ta en Ipren liksom ;).
lilagrodautanben skrev 2018-12-19 12:12:05 följande:
Hoppar på här! Har precis haft, vad jag antar, är mitt 8:e missfall dettta år. Går på hormoner och får hjälp men pyrena vill inte stanna av någon anledning.. blöder inte än men testerna är blanka igen så det är nog dött. Äl om ca 17 dagar och ska då ta min andra kur Letrozol och efter det är det vaginalkräm crinone. Jag är så ledsen över allt detta.. skitjul.. var så glad när jag plussade efter nidblödning och nu är allt bara svart. Hoppas vi kan peppa varandra!
Åh, många kramar till dig, skickar cybertröstkakor och önskar stort lycka till i fortsättningen!
Människor önskar ju oftast en väl :) Konstigt ändå att alla är så nyfikna haha för visa kollegor och bekanta kommer ju inte ens stå ett ev barn spec nära. Det är bara en sån sak som alla frågar. Ju äldre man blir så inser man ju hur mycket stress och skada såna frågor kan göra också. För man vet inte vad som ligger bakom någons barnlöshet, allt från missfall, att partner kanske inte vill till att man inte kan eller vill....
Vad skönt för dej! Så kan du fråga om dina frågor och funderingar. Kanske ligger mer i min person, att jag lätt skulle bli stressad och lägga det på mig om det inte funkar på länge. Lite rädsla också. Det är en stor sak.