Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
Härligt :)
Jo precis, varför vänta? :)
Jag har bara haft en ÄL sedan pillerstoppet (men skyddade oss pga en tenta som inte ska krocka) och då tyckte jag det funkade bra. Köpte på mig en stor hög billiga tester och testade järnet. Ungefär när jag trodde att ÄL var på g fick jag positivt på testerna. Dagen efter tror jag att jag kände typ när ägget släppte och strax efter det slog testen om igen. Ganska spännande för innan jag käkade piller tyckte jag alltid att jag hade så tydliga ägglossningar men har aldrig bekräftat något tidigare. På torsdag är det 14 dagar sedan och mensen verkar komma som en klocka. Är så himla impad av kroppen som bara rasslar igång allt.
Visst är det mycket! Man blir helt yr i huvudet av allt man ska förstå! Jag tror ändå inte man behöver kunna allt om allt. Bara man har lite koll på någon av grejerna vare sig det är tester, flytningar, temp eller vad det nu kan vara. Jag skulle dock inte klara att inte ha koll på något sätt och bara köra på lust och tur. Dels är jag för mycket kontrollmänniska och dels är jag alldeles för intresserad av hur det här funkar i kroppen ;)
Var också en kvinna här på FL som sa till mig att äggen oftast släpper under natten men det har jag inget faktaunderlag på. Tror dock enligt min tempkurva att det stämmet på mig.