Anonym (sandra) skrev 2019-04-04 12:44:00 följande:
Hejsan,
jag och min kille har försökt bli gravida sen februari 2018, i november fick vi ett missfall och tog efter det beslutet att lägga barnverkstaden på hyllan ett tag, det sliter så förbannat på relationen att aldrig bli gravid fast längtan finns där och alla runt om blir gravida.
Så i februari fick vi plus på stickan igen och jag kunde inte tro det. Tog massa test, clearblue och alla möjliga märken, gick till och med till vc och träffade en barnmorska.
Gravida var vi och fick ett tidigt ul i mars. Men när vi kom dit kunde man inte hitta någon graviditet. Jag hade ett par veckor innan haft en liten, liten blödning som bm tror var ett missfall.
Nu har vi återigen beställt hem massa ägglossningstest och jag tog ett på skoj som visade svagt positivt, dagen efter var det svagare så jag antar att jag missat toppen. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma så att jag kan börja testa igen.
Jag har dock väldigt oregelbunden mens och tycker det är jätte svårt att veta när jag ska börja testa. Kan gå 27-43 dagar mellan. Vill helst bara bli gravid direkt igen men samtidigt jätte rädd för ännu ett missfall.
Några tips på hur jag lättare kan bli gravid? När jag kan börja testa med ägglossningstesten? Vet egentligen inte vad det är jag vill ha hjälp med, tycker hela göra barn grejen känns som en jävla djungel. Nästan redo att ge upp det här helt och hållet.
Hej, beklagar missfallet ni fått vara med om.
Har ni tagit hjälp hos gyn? För de kan ju va så att du har få ägglossningar om du har oregelbunden mens. Då finns ju hjälp att få. Går själv utredning just nu men eftersom jag har regelbunden mens fanns inget att göra nu förutom att ta prover. Vet hur frustrerande detta är, att inte lyckas. Man får inte ge upp <3