Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Kläder vid umgänge

Sonen bor hos mig och träffar pappan varannan helg. Han måste släpa på en massa skolböcker varje helg och jag har önskat att pappan köpt kläder så han slipper ta med det också. Nu har han äntligen gjort det. Det lustiga är bara att sonen, som gillar märkeskläder och är väldigt intresserad av kläder, har nu fått kläder av billigaste möjliga märke och kvalitet, som han inte riktigt gillar. Jag betalar typ 4-5 ggr mer för klädesplaggen än pappan. Å andra sidan är sonen inte där ofta, så kanske är det ok, även om sonen förstås inte riktigt gillar kläderna. Åtminstone slipper han att ta med kläder.

• FuckGoggleAskMe
    Tom Araya skrev 2018-12-18 02:28:15 följande:
    Fast det är väl inte egentligen ett problem du kan lägga på pappan, att du köper märkeskläder och han inte gör det.

Nja men jag kunde inte låta bli att nämna det ändå. Återigen så gör jag en ansträngning för att få min son att känna sin bra/fin, medan pappan bara tittar på prislappen och struntar i hur sonen känner sig. Fast kläderna pappan köper nu är i alla fall inte fula och töntiga (som när han var liten). Dom ser helt ok ut och kvaliteten spelar ju mindre roll när sonen inte använder dom så ofta. Det stör mig lite ändå att pappan inte är beredd att göra lite extra för sonen. Sonen är väldigt modemedveten (inte jag!) och lägger stor vikt vid kläder (inte jag!) så han blir väldigt glad för speciella kläder och tar bra hand om dom (tvättar, viker och sorterar). Pappan har råd. Han är framgångsrik advokat, bor i en liten lägenhet och har ingen bil, reser aldrig och har inga dyra vanor. Han betalar cirka 20% av min sons kostnader i underhåll och har aldrig betalat ett öre för sin andre son. Och första åren lät jag honom komma undan med att betala noll för min son också. Därför tycker jag att jag kan visst lägga detta problem på min sons frånvarande, snåle varannanhelgspappa. Kan ju dessutom lägga till att han har bestulit min son på en större summa pengar.
Svar på tråden Kläder vid umgänge