• Anonym (På)

hon tänker ta ensamvårdnad

Anonym (anonym) skrev 2018-12-15 20:54:16 följande:

vi har aldrig varit skrivna på samma adress . 

Jo men det här har fortsatt ,hon är fast bestämd och jag måste agera därefter .

det finns inte på kartan att jag låter henne ta ensam vårdnad.  En stor grej i det är att hon är emot all medicin och tar bara natur prylar och vaccin osv är hon emot. Finns många skäl till varför jag vill ha gemensam vårdnad

Jättetråkig situation du hamnat i. Det kommer lösa sig med gemensam vårdnad tror jag bara du kämpar. Men vill bara påpeka att är hon emot vaccinering har du inget att säga till om trots gemensam vårdnad.
  • Anonym (På)
    Anonym (PappaBarn) skrev 2018-12-15 22:22:47 följande:

Detta får du gärna utveckla lite mer

Säger hon nej till vaccinering får dom inte vaccinera. Ett nej väger tyngre. Du kan dock gå till privat, dom brukar inte vara noga med underskrifter från både. Men enligt lag får dom inte egentligen om ena säger nej.
  • Anonym (På)
    Anonym (PappaBarn) skrev 2018-12-15 22:50:24 följande:

Som sagt så enkel är inte världen,

Det kan finnas omständigheter som talar för att neka barnet ex. vaccinering eller annan vård kan betraktas som omvårdnadsbrist

Inte när det gäller vaccinering! Har gått igenom den där kampen med mitt ex. Skulle det vara tex att barnet behöver antibiotika för att bli frisk och ena nekar medicinering. Då är det som du säger med omvårdnadsbrist. Inte vaccinering då det är totalt frivilligt. Kan vara tal om samarbetssvårigheter om ena vägrar vaccination om man vill semesterresa med barnet till ett land som kräver en viss vaccinering för att komma in i landet.
  • Anonym (På)
    Anonym (PappaBarn) skrev 2018-12-15 23:08:27 följande:

Bara för att du har gått igenom detta med ditt ex. så betyder inte det att det är så i alla andra fall.

Och när det gäller omsorgsbrist så kan det vara allt från att barnet får vegan kost till att det äter så BMI går ut genom taket, eller något annat så som att barnet utsätts för en onödig hälsorisk etc.

Det finns ingen som på förhand kan säga om detta med att ex. neka vaccinering skulle betraktas som en omvårdnadsbrist i det specifika fallet. 

Jag tänker inte säga mer i denna fråga då det tar bort fokus från TS frågor i tråden.

Om det är okej för TS ser jag gärna att du svarar.

Då du verkar ha koll. Vi har varit på diverse möten angående saken. Har ringt ett otaliga samtal till diverse myndigheter. Inte ens frågan går att göra rättsligt. Så säg mig, du som verkar veta detta då alla andra säger ?nej det finns inget du kan om ena inte samtycker till det?. Vad ska jag göra för att få igenom vaccinering när exet säger nej?
Svar på tråden hon tänker ta ensamvårdnad