• fjanten

hon tänker ta ensamvårdnad

Andas. Stäm henne på vårdnaden. Om inte du har en massa skelett i garderoben kommer ni troligen få gemensam vårdnad i slutändan.

Jag kan förstå varför hon inte vill skriva på för gemensam vårdnad. Jag hade nog inte heller gjort det om jag var gravid med någon jag inte var tillsammans med, men hade nog skrivit på efter kanske ett år eller så om han visar sig bra på att samarbeta.

• fjanten
    nathanochnemi skrev 2018-12-15 23:25:21 följande:

Absolut är det vanligast, har själv skilda föräldrar? Har aldrig nekat något sådant. Och det är heller inte snack om gemensam vårdnad här, då ett står tydligt att mamman vill ha ensam och pappan inte, då han mest troligt älskar sitt barn väldigt mycket.

Nej, såklart inte. Vet du vad? Jag vill våga hoppas på att du faktiskt förstår vad jag menar. Men du är bara ute efter onödigt bråk. Så som sagt skönt du ditt istället eller bråka med någon som är intresserad av det lika mycket som du. Så jävla trångsynt, alla får ha sina förklaringar och åsikter här. Så kan du leva i din jävla "bara mina ord som räknas" bubbla. Patetisk.

Det hade varit intressant att kolla andelen barn som blivit mördade när de varit själva med sina pappor kontra själva med sina mammor. Så kan vi ju diskutera rimligheten i att män får vårdnad sedan.

Eller så kan man skippa att länka till barn som mördas av sina föräldrar i en tråd som handlar om en pappa som behöver råd kring hur han ska bete sig när hans barn föds av en kvinna han inte har ett förhållande med.
  • fjanten
    tobbe01 skrev 2018-12-17 06:43:57 följande:

Okej. Så en mamma kan ta barnet och sticka iväg vart som helst medan pappan bara får betala underhåll och se glad och lite snopen ut?

Umgängesrätten och vårdnaden hänger inte ihop. Umgängesrätten kan mamman inte ta, men när barnet föds kommer bara mamman ha vårdnaden. Så kan pappan stämma henne om han vill, men den processen tar ett tag. Då hinner mamman förhoppningsvis vara föräldraledig innan, så hon inte behöver riskera att barnet får en pappa som bara SKA behålla sina dagar, men inte tar ut föräldraledighet. Då sitter hon i skiten.

Jag förstår henne. Jag hade inte heller vågat skriva på för gemensam vårdnad på en gång om jag varit i hennes skor.
Svar på tråden hon tänker ta ensamvårdnad