Inlägg från: Jossch98 |Visa alla inlägg
  • Jossch98

Trött på min barnmorska! Eller överreagerar jag?

pollydolly skrev 2018-12-14 21:45:48 följande:

Är det meningen att en barnmorska ska stressa och pressa en när det gäller intag av sertralin? Jag har ätit dom i 7 år och hon pratar inte om nägot annat än att jag måste sänka dosen! Jag har pratat med min läkare som inte ser några risker med dessa tabletter.

Jag äter efter jag blivit gravid 100mg varannan dag och 50mg varannan dag.

Jag blir stressad och gråter efter mitt besök hos henne för hon får mig att känna som att jag knarkar!!

Överreagerar jag? Jag undrar om någon där ute äter sertralin eller någon annan form av ångest/antidepressiva mediciner och hur är kontakten med eran barnmorska? Är dom ockås på er med att sänka, sänka, sänka dosen ? Jag menar 50mg är jättelite för mig. Då jag vanligtvis ligger på 200mg/dag!

Jag äter själv Sertralin och är i v. 14. Har ätit det sedan ca 4 år tillbaka och mår mycket bättre nu än tiden innan jag började med dem.

Har pratat med säkert 3 olika barnmorskor och en läkare och ingen av dom har sagt något om att det är farligt att äta Sertralin under graviditeten, och ingen har sagt något om att barnet skulle fara illa av det.

Jag äter 150 mg / dag. Mig rekommenderade dom att fortsätta med dom som vanligt eftersom att dom sa att det däremot är farligt att sluta med dom och riskera att må jättedåligt- eftersom att det är skadligt för barnet.

Så jag tycker du ska byta barnmorska, alternativt be henne lägga ner det där tjatet nu för att du mår sämre av det än att äta själva medicinen i fråga!
Svar på tråden Trött på min barnmorska! Eller överreagerar jag?