Inlägg från: Frenja07 |Visa alla inlägg
  • Frenja07

Trött på min barnmorska! Eller överreagerar jag?

Fiona M skrev 2018-12-15 22:12:49 följande:

Du tror inte TS läkare har koll på det?

Lätt att tro att bara någon är läkare så vet hen bäst. Antar att det inte är en barnläkare som ts pratat med. Gör det så lär det låta annorlunda.

Vi får ALLTID ordination om extra kontroller och övervakning av ?sertralinbarn?. Alltid. Sen är det ibland tvunget att äta medicin under graviditeten ändå men har väldigt svårt att förstå att man inte läser på om den medicin man äter så man vet hur den påverkar det ofödda barnet?
  • Frenja07
    Delilah2001 skrev 2018-12-16 18:24:12 följande:

Vilka är "vi"? Arbetar du på BB?

Ingen av mina barn har fått extra kontroller eller övervakning pga sertralin. Så det är väl olika.

Det har de absolut. Bara att du inte märkt det. Räcker att vara mer observant. Inget som man behöver ge info om.
  • Frenja07
    Delilah2001 skrev 2018-12-16 19:22:51 följande:

Nej, jag har nämligen frågat.

Då har de gjort fel. Barnläkarna är angelägna om att det görs.
    Delilah2001 skrev 2018-12-16 19:29:15 följande:

Sedan så är det ju skillnad på "extra kontroller" och "övervakning" mot att det "räcker med att vara mer observant", som du skrev senare.

Arbetar du på BB?

Vad menar du med det? Övervakning och kontroll av andningsfrekvens tex gör vi upprepat efter förlossningen. Då är man extra OBSERVANT. Varför är du så ifrågasättande? Som att du tror att jag hittar. Försvar?

Nej, jobbar på förlossningen.
Svar på tråden Trött på min barnmorska! Eller överreagerar jag?