PGS utomlands
Hej!
Jag och min sambo funderar på att göra IVF med PGS pga upprepade missfall och hög ålder (jag är 40). Dvs "vanlig" IVF, ingen donation.
Någon med erfarenheter av detta som vill dela med sig ?
Hej!
Jag och min sambo funderar på att göra IVF med PGS pga upprepade missfall och hög ålder (jag är 40). Dvs "vanlig" IVF, ingen donation.
Någon med erfarenheter av detta som vill dela med sig ?
Ja jag förstår att det är nervöst.. herregud.. undrar om den känslan släpper nån gång om man blir gravid på det här sättet. Jag håller tummarna!!
Vi ska mejla Ovumia i helgen och skicka in underlaget man skulle fylla i. I svaret jag fick stod att vi kunde mejla Peter B direkt. Jag hoppas kunna börja i januari.
Om du vill får du gärna dela med dig av namnet på gynekologen du går hos här hemma. Bra att ha lite koll på alternativen för det också.
Ska upp till CVL i Uppsala nu om en stund och sätta in vårt sista embryo. OM det klarar upptiningen. Fy va jobbigt det är att inte veta det. Kommer få samtalet isf i bilen! Usch!
Men oavsett så är ju chansen minimal så hyser inga förhoppningar utan förbereder för Finland nu istället. Alltid skönt att ha en plan tycker jag!
Tack för era svar Alltid skönt att kunna "prata" med någon i samma sits!
Vi har ju ett embryo i frysen så det blir insättning av det som nästa steg. Vet dock inte om vi ska göra det nu direkt eller efter jul. På ett sätt vill man ju göra så snart som möjligt men kan också vara skönt att slippa nojja alltför mycket över jul känner jag...
Ska kolla upp det där med ERA, nu har vi ju bara ett försök kvar den här omgången
Håller tummarna för er båda!
Ja jag förstår att det är nervöst.. herregud.. undrar om den känslan släpper nån gång om man blir gravid på det här sättet. Jag håller tummarna!!
Vi ska mejla Ovumia i helgen och skicka in underlaget man skulle fylla i. I svaret jag fick stod att vi kunde mejla Peter B direkt. Jag hoppas kunna börja i januari.
Om du vill får du gärna dela med dig av namnet på gynekologen du går hos här hemma. Bra att ha lite koll på alternativen för det också.
Ska upp till CVL i Uppsala nu om en stund och sätta in vårt sista embryo. OM det klarar upptiningen. Fy va jobbigt det är att inte veta det. Kommer få samtalet isf i bilen! Usch!
Men oavsett så är ju chansen minimal så hyser inga förhoppningar utan förbereder för Finland nu istället. Alltid skönt att ha en plan tycker jag!
Tack för era svar Alltid skönt att kunna "prata" med någon i samma sits!
Vi har ju ett embryo i frysen så det blir insättning av det som nästa steg. Vet dock inte om vi ska göra det nu direkt eller efter jul. På ett sätt vill man ju göra så snart som möjligt men kan också vara skönt att slippa nojja alltför mycket över jul känner jag...
Ska kolla upp det där med ERA, nu har vi ju bara ett försök kvar den här omgången
Håller tummarna för er båda!
Rekommenderar verkligen att kolla upp ERA! Rätt dyrt men känns ju verkligen som att man vill optimera allt som går.
Lycka till nu!
Åh nej.. va ledsen jag blir att höra det! Jag beklagar verkligen...
Har ni en fortsatt plan eller tar ni en paus nu?
Jag är för gammal för att få nån hjälp i Sverige. Jag är 41 och min sambo 45.
Precis, du gör ERA i en separat cykel. Om jag vore du skulle jag göra det så snart som möjligt. Jag hann inte göra det innan mitt äggplock så gjorde det efter. Sen tog det någon vecka tills svaret kom.
Jag tror jag hade kunnat göra ERA hos Ovumia men tyckte det var lite meckigt eftersom de ligger i Helsingfors. Så hittade en klinik i Göteborg som hade öppet under sommaren och åkte dit. Men pratade med Ovumia om det innan och skickade svaret från testet till dem sen. Utifrån det kunde vi besluta om hur stimuleringen skulle se ut och vilken dag vi skulle återföra. Gick och kollade slemhinnan hos min gynekolog under tiden för att se att stimuleringen funkade som den skulle. Kostade 10 000 kr tror jag. Det är väl för att de måste skicka testet utomlands för analys.