Problem med MSM-pulver
Jag drabbades också av vissa utrensningssymptom när jag började med MSM för knappt ett år sedan. Ett kryddmått om dagen är normalt att börja med. Håll ut ett par veckor till, med ett kryddmått om dagen, och se om symptomen försvinner. När jag ökade dosen för snabbt, och inte ville backa med intaget, så drabbades jag av huvudvärk och av graviditetsillamående-liknande symptom som höll i sig i över en hel månad innan de försvann. I sensomras behövde jag öka dosen än en gång, eftersom jag blev satt på ledpåfrestande arbetsuppgifter dagarna i ända; då svarade kroppen med 39-gradig feber, vilken sedan mattades av och försvann, och demna process tog tre veckor. Men, lederna läkte iaf än bättre under denna tid. Inte för att jag hade några problem innan, men med tiden har jag även märkt att min mage blivit än bättre av att äta MSM. Just nu så är jag uppe i ca 3 teskedar om dagen. Men, jag gör egna kapslar och tar det i kapselform, fördelat över dagen, ist för att blanda det i vätska, eftersom smaken blir betydande vid sådan dos. ... Lycka till! Med vänlig hälsning, Pentra