Inlägg från: hammarhajen |Visa alla inlägg
  • hammarhajen

Hur många timmar/dag går ditt barn i skolan, samt till vilken tid om kvällarna är barnet kvar på fritids?

Slippa fritids?

Jag tycker att det är bra att de är där, med kompisar, utelek och aktiviteter istället för att sitta vid en skärm hemma. 

Men sen har jag aldrig tävlat i "hämta-först-vinner-tävlingen" heller.

• hammarhajen

Slippa fritids?

Jag tycker att det är bra att de är där, med kompisar, utelek och aktiviteter istället för att sitta vid en skärm hemma. 

• hammarhajen

Slippa fritids?

• hammarhajen
    Studentpappa skrev 2018-12-12 19:34:21 följande:
    Ja finns det inget annat att göra hemma än att sitta framför en skärm är det givetvis bättre dom är på fritids.
    Om man jobbar dagtid är det svårt att hinna hem tills barnen slutar skolan. Och ska de roa sig själva blir det lätt skärm.. Oavsett ser jag gärna att de får leka och vara med andra barn. Ett så stort barn som ett skolbarn behöver kompisar och på lektionerna ska de ju arbeta och inte leka. Där vi bor går de allra flesta på fritids, så 14-16 finns inte många att leka med hemma. 

När vuxna är hemma begränsas skärmar och vi aktiverar både ute och inne. 
Svar på tråden Hur många timmar/dag går ditt barn i skolan, samt till vilken tid om kvällarna är barnet kvar på fritids?