4 misslyckade återföringar - är det kört?
Vi har precis gjort vår fjärde misslyckade återföring. Vi har återfört fem embryon totalt (återfört två en av gångerna). Det enda vi fått ett en mycket svag kemisk graviditet på andra återföringen. Mensen blev då två dagar sen och vi fick ett svagt streck på ett tidigt test. I övrigt har alla återföringar gett minus.
Vi har nu gjort totalt fem IVF-behandlingar. Vi har tre frysta embryon kvar från de två första försöken. Finns det någon som varit i samma sits? Vad gör man? Hur hittar man hoppet? Kan vi göra något annorlunda inför våra frysåterföringar? Kan man lyckas på femte, sjätte eller sjunde återföringen när man knappt fått ett plus tidigare?
Jag är inte intresserad av tips om behandlingar utomlands eller donation utan om det faktiskt finns något hopp med det vi har och vad man kan göra.
Många läkare rekommenderar att man gör akupunktur innan IVF för att få kroppen i balans och sedan akupunktur i början för att lyckas behålla. Som den kinesiska doktorn sa till mig vid mitt första besök, om jag skulle lyckas bli gravid så liten chans att jag skulle behålla det då min kropp var så stressad. Önskar dig all lycka till!!