Inlägg från: Jossch98 |Visa alla inlägg
  • Jossch98

Missat samtal från bm efter blodprov (KUB)

Hej,

Gjorde ultraljud i fredags och tog då även ett blodprov för KUB. Barnmorskan sa att dom skulle analyseras och om någonting visade någon avvikelse så skulle dom höra av sig i början av denna veckan. För en timme sen ringde ett 010-nummer, från Region Östergötland men jag hann inte svara.

Nu är jag jätteorolig att blodprovet ska ha visat på en avvikelse på barnet. Dom har inte ringt upp igen och lär inte heller göra det förrän imorgon. Är det någon som varit med om samma? Kan dom ringa även om allt ser bra ut? För som sagt enligt bm så skulle dom INTE ringa om allt var bra, utan endast om det fanns någon avvikelse.

Vill inte behöva vara orolig tills någon ringer mig imorgon...

• Svar på tråden Missat samtal från bm efter blodprov (KUB)
  • Jossch98

Jag tror inte det ska vara något problem att analysera provet, tog om det i fredags nämligen då det jag tog i torsdags veckan innan inte var tillräcklig mängd på.

Och jag tror tyvärr inte bm ringde för att vara snäll, för att hon var tydlig med att "jag får ringa min fasta bm om jag ville se mina provsvar" eftersom att dom inte har "tid att ringa alla för att ge positiva provsvar, för då skulle dom inte hinna med sina jobb" :-/

• Jossch98
    Jossch98 skrev 2018-12-10 18:22:03 följande:

Jag tror inte det ska vara något problem att analysera provet, tog om det i fredags nämligen då det jag tog i torsdags veckan innan inte var tillräcklig mängd på.

Och jag tror tyvärr inte bm ringde för att vara snäll, för att hon var tydlig med att "jag får ringa min fasta bm om jag ville se mina provsvar" eftersom att dom inte har "tid att ringa alla för att ge positiva provsvar, för då skulle dom inte hinna med sina jobb" :-/

Kan tillägga att jag har haft något högt blodtryck ett par gånger. Jag hoppas verkligen att dom ringer istället för att säga att jag har förhöjd risk för havendeskapsförgiftning eller något, bara det inte är något med fostret...
  • Jossch98

Nu ringde dom äntligen upp igen! Tydligen hade jag en liten förhöjd risk för havendeskapsförgiftning och skall därför börja ta Trombyl 75 mg/ 1 gång per dag.

Allt annat på ul såg bra ut så hon, så som tur var verkar fostret må bra!

Är det någon som har erfarenhet av Trombyl? Hur har ni mått under användningen av den?

• Jossch98
    Sjuttiosjuan skrev 2018-12-11 12:42:50 följande:

Åt trombyl till v 36. Inga som helst biverkningar som jag märkte:) Lycka till!

Åh, vad skönt! Ska börja med dom ikväll och hoppas på att jag också slipper biverkningar

Äter även sertralin och när jag var på apotelet sa personalen att den kombinationen kanske inte var den bästa då jag har ökad blödningsrisk pga sertralinet, men enligt bm och läkaren på kvinnohälsan så ska detta inte vara någon fara, så jag hoppas den fungerar bra för mig!
Svar på tråden Missat samtal från bm efter blodprov (KUB)