Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

Sandlådan i Riksdagen fortsätter nu efter C:s nej till S-hur tror/hoppas ni det slutar?

Anonym (..) skrev 2018-12-10 14:58:23 följande:

Om någon bara kunde samarbeta med SD så skulle problemet vara löst. Svårare än så är det inte. Dom bygger sin egen sandlåda

Varför samarbeta med ett parti som man ligger så långt från ideologiskt. Tror du SD skulle vilja samarbeta med V eller S? SD har kallat C och L för vänster, vilket de i valrörelsen ändrade till vänsterliberala. Varför skulle då C och L samarbeta med SD?
  • Anonym (Eh!)
    TeenageFanclub skrev 2018-12-12 13:43:03 följande:

Hoppas på nyval/extraval då jag tror det skulle gynna M + KD + SD.

I senaste opinionsmätning från IPSOS går alla partier bakåt utom V S och KD (alltså även SD). C minskar mest. S ökar mest.
  • Anonym (Eh!)
    Simon 681 skrev 2018-12-31 11:01:47 följande:

Annie Lööf höll fast med det hon med all önskvärd tydlighet lovat inför valet, nämligen nej till Löfven och nej till en regering beroende av SD. Detta innefattar dock alla regeringsalternativ.

Det kan nog bara bli nyval. Lika bra det.

Tydligen är majoriteten sv C-väljarna för samarbete med S.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Bygg inte två små-glober invid Kaknästornet!) skrev 2018-12-31 11:13:41 följande:

Jag tror SD och S skulle ha haft utmäkta förutsättningar för att samarbeta. Inte minst tror jag man hade kunnat komma överens om en mer sansad invandringspolitik - som varken innebär fri invandring (dvs C:s politik) eller ett evigt totalstopp - men även en mer nationaliserad arbetsrättslig politik (som S företräder tillsammans med facket). 

Huruvida detta är bra eller dåligt för Sverige är an annan fråga. 

Fast SD anser ju att S tillhör tokvänstern så det går ju inte. Dessutom har de partierna totalt olika värderingar. SD är emot hela demokratitanken. Min förhoppning är att S och M tar ett gemensamt grepp om migrationsfrågan. De är båda för en mer restriktiv politik. Detta borde de förövrigt ha gjort FÖRE valet!
Svar på tråden Sandlådan i Riksdagen fortsätter nu efter C:s nej till S-hur tror/hoppas ni det slutar?