Varför vill så många män ha inga eller få barn, och gärna sent i livet?
För att de är medvetna och ansvarsfulla, och bryr sig om sin och sina barns framtid, och/eller vill vänta tills de är mogna och redo. ... Med vänlig hälsning, Pentra
För att de är medvetna och ansvarsfulla, och bryr sig om sin och sina barns framtid, och/eller vill vänta tills de är mogna och redo. ... Med vänlig hälsning, Pentra
För att dom är egoister
I och för sig är ju medelåldern på förstagångspappor ca 31-32 år, i Sverige, så din frågeställning saknar ju en sanningsenlig bakgrund. Sedan att åldrarna ökar på förstagångsföräldrar (kvinnor och män), handlar väl framförallt om att man numera ska ha "avklarat" mer än förr. Och kraven blir inte mindre. Det är även därför jag tror att vi normalt sett skaffar ca 2 barn per hushåll... Jag hade lätt hunnit med fyra barn om det inte var samma krav på en ute i samhället som det faktiskt är
Men 35-40 är verkligen inte standard för varken kvinnor eller män.
Jag har redan barn men jag vill ha fler. Däremot vill jag ha barn med någon jag tänder på. Sedan ska inte kvinnor vara för gamla när de skaffar barn. 33 är maxålder egentligen. Därefter överförs för många genetiska defekter.
Då måste jag hitta en ung tjej som vill ha barn och som jag tänder på och som är relativt rik så att vi kan slå våra påsar ihop. Dagens unga tjejer är ganska fula och fattiga och lösaktiga. Inga egenskaper jag tänder på kort och gott.
Har funderat på surrogatmamma och uppfostra barnet själv. Det har jag. Men samtidigt tar jag bort en förälder. Jag vill inte genomföra en så egoistisk handling mot mitt barn. Hade inte klarat av att se barnet i ögonen. Då är jag bättre förälder än de flesta mammor här på familjeliv så jag hade gott kunnat kompensera för mammans bortfall. Kompensation är aldrig samma sak.
Nä så är det inte.
I min omgivning så har det i alla fall varit så att de har pluggat tills de är runt 25, de flesta träffade sin blivande under universitetstiden eller något/några år efteråt. Barn har alltid kommit efter sen mellan 30-36 då alla har hunnit arbeta upp en karriär och lite pengar (samt inre mognad). Nu är vi alla strax över 40 strecket och det har varit väldigt få skilsmässor.
Detta gällde mig med och jag hade absolut inga problem att hitta tjejer..