• Jag är bara jag

tidig ägglossning med clomid, vad tror ni om mina chanser?

Om äggblåsan överstiger 10 mm ska det oerhört mycket till att den inte släpper ägg. Så äl har du säkert haft. Ägget däremot är mikroskopiskt och skulle aldrig synas på VUL. Och vad är det för progesteron som du ska äta? Vanligen är de vaginala.

• Jag är bara jag

Ägget släpper efter 20 mm så det kan bli nr som helst, men ibland dröjer det till uppåt 30 mm. Det är extremt ovanligt att äl inte sker efter 10 mm enligt min gynläkare.
    Duphaston, ja det har jag tatt nån IVF-cykel. Lycka till!

• Jag är bara jag
    Smillis skrev 2018-12-10 07:59:55 följande:
    Vad skönt att höra känner mycket lugnare nu! Visste inte att dom kunde bli upp till 30mm! Påverkar det kvaliteten på något sätt tror du? Om dom blir för stora menar jag?
    Jodå, vissa äggblåsor är sega, men inte tror jag det påverkar negativt inte. Jag skulle göra insemination en gång och hade en tydlig stor äggblåsa dag 14 tror jag. Inte förrän dag 21 fick jag positivt äl-test så den var seg den!
  • Jag är bara jag
    Smillis skrev 2018-12-12 10:53:21 följande:
    Min var nog bara seg också. fick positivt på ägglossningstestet igår, 3 dagar efter att blåsan var 22mm. Så får ligga i lite extra dom här dagarna och se vad som händer! Det jobbigaste är att vänta bara och inbillla sig nya symptom varje dag :)
    Det är alltid väntan som är värst i denna djungel. Lycka till!
Svar på tråden tidig ägglossning med clomid, vad tror ni om mina chanser?