KlunsSmurfen skrev 2018-12-12 22:29:25 följande:
då kan du ju citera några inlägg av kränkta män.
Ja, först och främst behöver vi vara överens om vad det innebär att vara kränkt. Om du läser en text, där du inte håller med om innehållet och reagerar med att bli otrevlig, nedvärdera och tysta personen i fråga som skrev sin åsikt - har du då inte blivit kränkt av vad som skrivits? Hade du varit okränkt hade du ju aldrig blivit otrevlig, utan snarare saklig och respekterat andras åsikter, varit förstående för hur vissa kan tycka på ett speciellt sätt och välja att hålla med eller inte hålla med, alternativt var neutral i frågan.
Exempelvis om jag skriver ?älskar jämställdhet, feminister är bäst!!?
Där person 1 då svarar:
-jävla idiot, feminister suger!! Är du dum i huvudet eller, män är mkt bättre!! Kvinnor hör hemma i köket!!
Och person 2 skriver:
-jag tycker att jämställdhet är ganska viktig och tycker därför att ALLA är bäst, inte bara feminister.
Ser du att det finns en skillnad mellan person 1 och 2? Vem uppfattar du som lättkränkt? Varken person 1 eller 2 håller med om att feminister är bäst, men dom väljer att uttrycka det på olika sätt.
Nu är det här ett ganska överdrivet exempel, vilket du säkert förstår.
Min fråga i sig var ganska oskyldig. Jag frågade varför män generellt upplevs som mer lättkränkta (i forum på nätet). Det var sedan ditt val, inte mitt, att skriva 10 A4 om hur fel alla feminister har och leta upp 725 olika källor och youtube-klipp på diverse påståenden. Det valet tog du. Varför? För att du ville bevisa vadå, att män INTE är lättkränkta alls? Varför blev det ditt mission i livet? Kände du dig möjligtvis lite kränkt av min fråga?