• Egon den stora

Blivit anklagad för att ha kört på en bil och smitit från platsen.

Bara för att polisen inte har något så betyder inte det att försäkringsbolaget get sig, det är två helt olika saker.

Jag har skaffat en bilkamera just för sånt här.

• Egon den stora
    Anonym (TS) skrev 2018-12-05 21:45:17 följande:

Okej. Men alltså, jag ska fylla i en blankett med kryss för var olyckan inträffa osv men finns ju inget att fylla i förutom rutan där jag frånsäger mig alla anklagelser pga olyckan aldrig inträffat. Räcker det?

Jag hade inte fyllt i mer än det du säger. Det borde räcka men 100% säker går ju inte att vara.
  • Egon den stora
    Anonym (TS) skrev 2018-12-05 21:49:54 följande:

Har förklarat var jag parkerat, hur längr jag stod där, samt om det fanns parkerade bilar runt om osv. Har även skrivit att jag stannade på plats ca 30 min pga måendet innan jag körde iväg och skriver även att jag säkerligen fallit offer för någons annans skada.

Borde räcka tycker jag.

Väldigt märkligt dock att du råkar vara på den parkeringsplats där olyckan skall ha skett. Kan det vara så att någon försöker bluffa till sig pengar.? Lite långsökt kanske.
  • Egon den stora
    Anonym (TS) skrev 2018-12-05 22:02:21 följande:

När jag frågade polisen så sa de att uppgifterna inte är offentliga. Men jag kanske ska ringa tillbaka till Folksam och fråga mer, det har du rätt i! Av den infon jag fått så är det i princip att en kvinna med detta reg nr kört in i en bil, har därefter bytt p plats pga olyckan. Alltså vem skulle ens vara så dum och göra något sånt? Mer bevis borde ju ha funnits annars kan ju vem som helst bli anklagad.

Precis! Polisen sa att skadorna bör finnas på min vänstra eller högra sida av bilen. Finns inga skador alls där. De enda skador som finns är på min framfront som funnits där sedan inköp av bilen.

Okej, med risk för att bli konspiratiorisk. Någon har sett din skada på bilen och drar en rövare för att kunna fixa en skada på sin egna bil gratis?
Svar på tråden Blivit anklagad för att ha kört på en bil och smitit från platsen.