Stradi skrev 2018-12-13 08:48:50 följande:
Oj v 16! Vad tråkigt att höra, det måste ha varit jobbigt. Men starkt att försöka igen. Och att det gick så fort! Va roligt.
Jag fick missfall när jag var 22, som jag fick skrapa tillslut och sedan en medicinsk abort lite senare ålder som ledde till en skrapning också. Så nåt knäppt äre med min livmoder. Jag har svårt att släppa tankarna nu att något ska gå fel men vad ska man göra åt saken? Blir det fel så blir det fel, blir det rätt så blir det rätt. Men sambon tycker att vi ska boka ett ultraljud för att kunna få lite lugn.
Hur funkar det för dig? Blir du erbjuden ett tidigare ultraljud med tanke på sista graviditeten? Ursäkta om jag frågar, blir bara förvirrad hur detta funkar? Med inskrivning, ultraljud etc.
Ja det var hemskt, men anledningen vad väldigt ovanlig så risken att det händer igen är väldigt liten. Försöker hitta trygghet i det.
När allt hände lovade alla att vi skulle få extra kontroller osv, men i och med jul och nyår har jag inte fått tid för inskrivning förrens 9/2, då kommer jag vara i vecka 9. Försökte boka tid hos min gynekolog som lovade mig ett tidigt besök innan inskrivning för att lugna mig - men första tiden hos henne var 23/1 = vecka 11. Så nu har jag bokat tid för ett privat vul i vecka 9, men det får jag bekosta själv. Känner mig lite ledsen över att jag blivit lovad något som ingen kan hålla eller ta ansvar för att ordna. Känslan av att vara helt utelämnad hänger kvar starkt efter missfallet och jag vill bara att nån ska få mig att känna mig omhändertagen.