Akira Öken skrev 2019-08-05 11:20:30 följande:
Grattis till nya familjemedlemmen! Men vilket långt förlossningsarbete! :( Hur mår du nu?
Själv sitter jag här med 15 dagar till bf och dricker hallonbladste... :
Tack! :) Vi fick åka hem idag men ska in på nån extra kontroll eller så då hon blivit lite gul. Ser ut som om hon varit i Grekland en vecka eller två.
Jag mår bara bra, har ont i hela kroppen efter att det tog så lång tid men det släpper lite för varje dag Var inte vid medvetande typ när det väl kom till kritan och hon skulle ut. Lustgasen gjorde sitt! Var tydligen 2 läkare, 2 barnmorskor samt en undersköterska i rummet, men jag var bara medveten om sambon.
Hon hade fastnat lite med huvudet bakom symfundusbenet så jag hade kämpat förgäves i timmar med att försöka trycka på. När väl läkarna hjälpte till att "töja" ut mig lite extra (efter att jag bönat och bett om snitt i två timmar) så gick det hur snabbt som helst. Kändes som de drog sönder mig nedtill men fick inte en skråma.
Första förlossningen där jag också blev igångsatt tog nästan lika lång tid den. Blev igångsatt vid lunch en lördag och måndag morgon kom hon ut... Då var jag inte så sliten att mitt medvetande var påverkat, men det räckte ändå.
Är färdig med barn nu, men OM det skulle hända igen så kommer jag ALDRIG gå med på en igångsättning utan kommer kräva att snittas. Folk säger att igångsättningar är så bra, men min kropp verkar inte köpa det överhuvudtaget.