Persi91 skrev 2018-12-10 11:44:14 följande:
Ja, otroligt stressande! Fick info när jag opererade bort äggledaren (då v 10) att ringa direkt och boka in tidigt VUL för att utesluta ett till utomkveds. Så det gjorde jag och det har jag nu på torsdag. Men jag fick som sagt mindre huggande smärtor och åkte upp direkt då så jag hann göra ett till VUL innan.
Läkaren sa att det var svårt att säga men runt v 5 trodde han. Man såg hinnsäck och ett pytte pytte pytte som låg intill hinsäcken. Vi såg inget hjärta ännu. Förhoppningsvis ser vi det nu på torsdag. :) Läkaren lät positiv och sa att det är sååå tidigt tidigt tidigt att man knappt kan se något nu.
Så nu den 13:e skall dem mäta vilken vecka jag är i.
Jag vet inte varför men jag är väldigt väldigt rädd för utomkveds.
Jag har dels haft molande värk i livmodern sen ägget fäste,men också en mer sträckande känsla till vänster som gjort mig lite nojig.
Nu idag har jag fått mer ont i vänstra sidan, känns som håll eller en ömhet som blir värre om jag klämmer där eller rör mig så att den sidan av magen trycks ihop eller tar ett djupt andetag...
Förlåt om jag frågar så mycket om något du kanske vill lägga bakom dig, men visst är det så att med utomkveds så plussar man ofta senare för att hcg stiger långsammare än när det fäster i livmodern? Och hur kändes det för dig den gången du fick det? När började du först känns något ont/konstigt?