Liz89 skrev 2018-12-06 09:56:19 följande:
Jag e rädd för att berätta för tidig så har kommit överens med mannen att vi ska vänta till iaf vecka 10 men helst vecka 12. Jag har funderat på om vi ska kunna berätta till vars en person just så man kan prata med någon annan om de än bara varandra men de har vi inte diskuterat än.
Hur har du själv gjort med den biten? Berättat eller inte än?
Förra gången berättade jag för en av mina närmsta vänner direkt, för vi skulle ses och dricka öl. Svårt att slingra sig då. Men sen berättade vi inte för någon alls förrens efter kub. Det var härligt stt få komma med en sån överraskning, berättade det på en stor familjemiddag! Tror jag känner lite likadant denna gång, skönt att få hålla det sig för sig själva ganska länge, men berätta för några få riktigt nära för att ha någon att prata med.
Missfallet fick vi en dryg vecka efter att vi berättat för hela släkten, och till vissa delar av släkten hann vi inte berätta. Jag fick ringa mina föräldrar ich säga att ?jag är i vecka 16 men barnet kommer dö? vilket var så sorgligt, då jag funderar på att berätta tidigare till dem nu, så dom får hinna glädja sig lite denna gång. Kanske till jul <3 även om det bara är vecka 6 då.
Jag hade tyckt det vore skönast att få gå på ett ul innan vi berättar, men vi går in i vecka 7 på jul, och lär vara kärt att få nån tid i mellandagarna eller så...