Ivf problem med celldelning
Lovisen82 skrev 2018-12-04 18:01:56 följande:
Hej alla tappra IVFare där ute.
Vi har just gjort första IVF försöket och fick besked att alla 10 befruktade ägg stannat av innan dag 5. Någon där ute som varit med om samma sak? Har det vid nästa försök sett annorlunda ut eller har ni fått samma resultat då? Så nytt för mig detta med IVF. Känns snopet och jobbigt att inte ett enda embryo klarade sig
Det jag kan föreslå är att du frågar dina läkare om du kan få byta medicin till nästa försök, vissa kvinnor svarar bättre på Menopur, andra bättre på Gonal-f.
Vidare skulle jag också föreslå att ni ser till att mannen får göra Spermieanalys med Morfologi, morfologin är viktigaste delen, då tittar man på spermiernas utseende, hur många som har för stort huvud, för litet huvud, för kort svans etc. Minst 4% måste vara normala.
Eller ännu hellre att ni tar er utomlands och gör Sperm dna fragmantationstest, det är det bästa spermatestet, för även spermier som ser normala ut i mikroskåp kan ha dnafel, men det kan man inte testa för i Sverige, endast utomlands. min man gjorde det testet hos Avaclinic i Riga.
Hoppas det går bättre för er nästa gång.