• Bfapril2016

Pojknamn

Behöver ha tips på pojknamn som passar med Vincent. Vi har haft RUL idag och fått veta att vi väntar en lillebror

Namn som jag gillar hittills är Henry & Adrian

• Svar på tråden Pojknamn
  • trollhona

Vincent är ju ett lite hårt tvåstavelsenamn, så namn i samma stil skulle jag säga är
    Leon  Alec  Jack  Alex  Noel  Jacob

Av era egna förslag på vad ni gillade så tänker jag
    Henry  Victor  Isac  Zacharias eller Adrian

• MaaxMaax

Vincent och..

Benjamin
    David
    Tristan
    Zacharias
    Charlie
    Oliver
    Elliott

Simul Justus et Peccator
  • Liten 2018

Här blir det en Algot.

Gillar även namnet Alwin men vi har en Albin innan, så det blir lite för lika.

• Anonym (qwerty)
    Bfapril2016 skrev 2018-12-06 20:41:43 följande:

Tack så jättemycket för alla bra förslag!

Just Liam, Leon, Milo, Louie och Elton känns lite för ?modernt? och innenamn för oss.. är ute efter lite mer klassiska namn men ska ändå funka utomlands.

"Känns lite för modernt" när man frågar efter ett namn som passar med Vincent som är nytrend i Sverige och så långt från klassiskt man kan tänka sig. LOL
  • MixMix

Vi får en pojk k slutet på januari, vi var direkt eniga om att han blir en Nathaniel ! :)

• Bfapril2016

håller inte med om att latinskt namn från 1400 talet är modernt. Men ja det är har varit inne i Sverige senaste åren precis som många andra äldre namn varit.

Anonym (qwerty) skrev 2018-12-13 11:22:55 följande:

"Känns lite för modernt" när man frågar efter ett namn som passar med Vincent som är nytrend i Sverige och så långt från klassiskt man kan tänka sig. LOL

• Anonym (A+)

Jag tycker ni ska välja Adrian, det är ett fint namn

• Anonym (yoko)

Jag tycker både henry ocg adrian passar med vincent, men personligen skulle jag välja adrian för jag tycker det är finaare

• fluu
    Bfapril2016 skrev 2018-12-16 22:53:07 följande:

håller inte med om att latinskt namn från 1400 talet är modernt. Men ja det är har varit inne i Sverige senaste åren precis som många andra äldre namn varit.

Bara för att ett namn har förekommit betyder det inte att det varit vanligt eller för den sakens skull varit en del av den inhemska namnfloran eller språkfloran.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Pojknamn