Inlägg från: Linneaalice14 |Visa alla inlägg
  • Linneaalice14

Nya BIM januari 2019

Kissekatten2014 skrev 2019-01-16 11:58:37 följande:

Kan nån hjälpa mig, ge råd va ska jag göra??

Har sånt fruktansvärt illamående idag, men har samtidigt en hungerkänsla, och stickningar/dragningar i höger sida,hade två dagar med rikliga blödningar torsdag och fredag trodde det var mensen men brukar ha den i 4 dagar. O söndags fick jag bara lite blod på pappret, ingenting på lördag. Jag blir inte klok på min kropp just nu.

Hej på dig, Hur går de för dig? Jag har känt av att magen drar ihop sig här i måndags, Men däremot ingen mens, Inga tendenser heller på att den skall komma, Jag vågar inte testa grav test, blir för nervös, Jag undrar också vad min kropp håller på med, Jag har bara haft dessa brunaktiga flytningar o sen inget mer. 
    Nicole
  • Linneaalice14

Hej på er, hoppas ni alla haft en trevlig helg. 
    Själv är mensen fortfaarande borta.:/ 
    Inga känningar överhuvudtaget. 
    Vad gör man? grav test negativt i onsdags, 

Nicole
  • Linneaalice14
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-20 19:21:44 följande:
    Hade nog tagit test imorgon eller tisdag . Själv fick jag idag blinkande gubbe på cb's äl test, då jag såg när jag tog ett billig sticka att det var ett svagt test.. Blir mycket testande hahaha
    Hehe ja jag förstår detta, Men hae du tagi älossningstest eller gravtest? 
    Nicole
  • Linneaalice14
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-21 07:31:55 följande:
    Jag hade nog tagit ett gravtest igen faktiskt. Håller tummar och tår för dig
    Gravtestet i morse va negativt, :/ Hum. 
    Nicole
  • Linneaalice14
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-21 19:51:13 följande:
    Va knepigt, du är inte stressad eller nåt sånt som påverkar din mens?
    Ne nu borde allt lugnat sig faktiskt, december va katastrof månad, o då hade jag ju ändå ägglossning, Trots att jag slutade med p piller då, Hum, 
    Nicole
  • Linneaalice14

Hej detta är så jävla sjukt, Jag gjorde grav test i måndags o de va negativt, har molande mensvärk, Men ingen antydan på att mens skall komma, 
    samt ett ägglossnings test från clearblue de där som indikerar 4 dagar mest fertil, visade också negativt igår em, 
    Var e detta för konstigt.:/ Hum, Enligt appen med mätning skulle jag ha mens den 11januari, o enligt flo så är jag 18 dagar över tiden, Så jag veti attan vad som händer alltså, men ändå plussade jag på ägglossning i december ju:/ Så förvirrad, en cykel idag på 46 dagar idag

Nicole
  • Linneaalice14
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-22 10:08:07 följande:
    Det kan vara dina p piller som spökar fortfarande kanske att det finns hormoner kvar som stör din vanliga cykel.
    Jag åt ju knappt dem i två månader, hur kan dem stanna så länge i kroppen?
    Nicole
  • Linneaalice14
    Jagerika skrev 2019-01-23 14:16:24 följande:
    Man kan få positivt ÄL-test även om ägget inte släpper så det är kanske det som hänt dig? Jag är på CD53 idag så förstår dig, fick ny ÄL CD45 så du kanske har ÄL nu eller haft för några dagar sedan? Ska få mens på cykel dag 60 ( eller pluss) så min mens hoppade över en månad ä!
    Hum så jag skall fortsätta göra digitalt ägglossningstest? Jag fhar dock ej känt något brukar känna av så sätt, 
    Nicole
  • Linneaalice14
    Jagerika skrev 2019-01-24 08:18:11 följande:
    Har du inte känt nått så ring och kolla varför du inte får din mens! :) jag kände ÄL tydligt så jag tror mensen ( eller plus) kommer nästa vecka!
    Dem sa gynekologen att jag skal få mensen igen efter dessa ppiller, för jag fick dem efter 1år 5 månader med dp pstrutan. o mensen ej kommit s¨å fick jag desas p piller o mensen startade första månaden o även andra månaden, o så kände jag av ägglossningen o gjorde tester o plussade på dem, så tycker de e skit konstigt 
    Nicole
  • Linneaalice14

God Morgon på er fina människor. Nu har jag suttit ett tag o analyserat appar o grejor för ägglossning, O tempade imorse och fick upp på natrualcykles som jag använder för mätning.. Att dem hittat min ägglossning, 
    Kan tillägga att jag o gubben nu under januari månad, haft sex
    2/1-19
    ,4/1-19,
    6/1-19
    8/1-19
    9/1
    13/1
    16/1
    18 glömde tempa, 
    samt 19 glömde tempa
    20 glämde tempa men hade sex.
    22/1 sex
    och 26/1, sex.
    Och imorse när jag tempat klart så kom detta meddelande, 
    "Nytt framsteg, :Ägglossning.
    Hurra, vi har hittat din ägglossning för första gången,. Du kommer att kunna se symbolen i både kalendern och grafen. 
    Så jag har idag tagit även ett ägglossningstest från graviditetskollen(Sticka,) O samt ett från clearblue nu på morgonen, Cb visar negativ ej fertil. Men jag får en linje på de andra testet, Finns de möjligtvis chans att jag o gubben träffat nu i januari eftersom mensen ej kommit sen december? 
    Jag lägger in mina bilder så kan ni väl hjälpa mig att analysera..:D Förlåt för långt inlägg. :P haha 

Jag har under denna veckan som vart känt av molande mensvärk lite till o från, O haft lite vattniga flytningar, 

Nicole
  • Linneaalice14
    zebrans skrev 2019-01-27 11:31:45 följande:
    Det är mycket möjligt att ägglossning har skett, men det är inte säkert med tanke på den stora dippen du fick direkt. Är du säker på att du tempar rätt? Tycker dina tempar hoppar väldigt mycket.

Oavsett hoppas jag att natural cycles har rätt och att du äntligen fått ägglossning. Men jag tycker inte ni ska sluta med sex ifall det är så att ägglossning inte skett ännu, för att inte missa chansen. Det ägglossningstest imorse kan mycket väl tyda på att ägglossning kommer ske snart. Tycker du ska ta ett till test snart och se om det stegrat! Lycka till :)
    Menar du att jag skall ta ett ägglossningstest här ikväll igen? eller imorgon ? Ja man kan ju se, Men aa, i såfall om nu ägglossning e på g så stämmer de ju ändå överens med december plus, Men inte fått något mens, 
    Nicole
  • Linneaalice14
    Ereya skrev 2019-01-27 11:26:32 följande:
    Sex varannan till var tredje dag gör att det alltid finns spermier i kvinnan. Så jag Skulle lita mer på kroppen än på appar och tester. Fick själv inget LH-utslag den här månaden men hade ägglossning i alla fall. Och vissa månader har man heller ingen ägglossning :)
    Så då kanske de finnes en möjlighet för oss ändÅ? tänkte även sexa lite ikväll när han kommit hem:P 
    Nicole
  • Linneaalice14
    zebrans skrev 2019-01-27 11:31:45 följande:
    Det är mycket möjligt att ägglossning har skett, men det är inte säkert med tanke på den stora dippen du fick direkt. Är du säker på att du tempar rätt? Tycker dina tempar hoppar väldigt mycket.

Oavsett hoppas jag att natural cycles har rätt och att du äntligen fått ägglossning. Men jag tycker inte ni ska sluta med sex ifall det är så att ägglossning inte skett ännu, för att inte missa chansen. Det ägglossningstest imorse kan mycket väl tyda på att ägglossning kommer ske snart. Tycker du ska ta ett till test snart och se om det stegrat! Lycka till :)
    Hej ja vad jag vet iaf så tempar jag tätt, e ganska snabb på morgonen iaf att tempa mig, o den avsäger om den mäter fel, men ja okej, när tycker du jag skall ta ägglossningtest? idag igen om en stund kanske? drack precis, haha. eller de med vätska skall ine ha någon betydelse. ?
    Nicole
  • Linneaalice14
    zebrans skrev 2019-01-27 19:18:53 följande:
    Tempar du efter minst 4 timmars sammanhängande sömn. Och en variation på max -/+2 timmar? Alltså om du brukar tempa klockan 7 är det ok att tempa mellan 5-9. Sätt in tempen under tungan, tryck igång den och ta inte ut den förrän den börjat pipa. Gör du detta så gör du rätt!

Vad menar du med att det stämmer överens med ditt + i december? Om du fick + på ett ägglossningstest i december var det antagligen felaktigt då det inte ser ut som du fått ägglossning.

Ja, du kan testa med ett till ägglossningstest redan nu. Visar det starkare än imorse tyder det på en stegning. Visar det svagar har du antingen redan haft ägglossning eller så var det felaktigt. Alternativt inväntar du morgondagens temp och ser om den stiger.
    Japp precis så gör jag, O ja jag har mer än 4 timmars sammanhängande sömn. 
    O precis med tungan o allt. precis inkorrekt, nej ägglossningstestet va negativt nu kväll. 
    ja men då borde jag ha haft de under veckan, har ju haft molande mensvärk, o då kanske de finns en chansning på att vi kanske träffat eftersom vi ändå hade sex i veckan o samt under söndagen
    Nicole
  • Linneaalice14
    zebrans skrev 2019-01-27 19:18:53 följande:
    Tempar du efter minst 4 timmars sammanhängande sömn. Och en variation på max -/+2 timmar? Alltså om du brukar tempa klockan 7 är det ok att tempa mellan 5-9. Sätt in tempen under tungan, tryck igång den och ta inte ut den förrän den börjat pipa. Gör du detta så gör du rätt!

Vad menar du med att det stämmer överens med ditt + i december? Om du fick + på ett ägglossningstest i december var det antagligen felaktigt då det inte ser ut som du fått ägglossning.

Ja, du kan testa med ett till ägglossningstest redan nu. Visar det starkare än imorse tyder det på en stegning. Visar det svagar har du antingen redan haft ägglossning eller så var det felaktigt. Alternativt inväntar du morgondagens temp och ser om den stiger.
    Jag tempade aldrig i december, utan gjorde ett ägglossningstest den 26 december o fick ganska kraftigt streck på båda strecken, Så därav att jag måste ha haft de då?
    Nicole
  • Linneaalice14
    Linneaalice14 skrev 2019-01-27 19:46:29 följande:
    Jag tempade aldrig i december, utan gjorde ett ägglossningstest den 26 december o fick ganska kraftigt streck på båda strecken, Så därav att jag måste ha haft de då?
    men kan man ha ägglossning o ej få mens? eller tvärtom? få mens men ingen ägglossning, hade dock mens i december som startade enligt sockerpiller 9december o slutade den 13, 
    Nicole
  • Linneaalice14

Hej på er, Opererade mig igår, O när jag kom hem så kom de blod i trosorna, Så jag tror min mens e på g. Har ju dock ej haft känningar på att den skall komma, Men tycker ändå de e skönt på något sätt att den dyker nu upp självmant, Så kan man planera inför februari :P O testa med massa ägglossningstester, O försöka pricka in:D 

Nicole
  • Linneaalice14

Hej igen, Jag trodde som sagt de va mens jag fick i onsdags kväll, men nej de blev bara ytterst lite på torsdagen också, o nu e jag helt utan något. Vad kan de ha varit för ngt? 

Nicole
Svar på tråden Nya BIM januari 2019