Mezzy skrev 2018-12-21 08:26:35 följande:
Jag blir så ledsen och besviken på min man.
Jag hade tänkt att vi skulle försöka med SMEG metoden denna månad men jag har inte berättat något för min man om det och bestämde att även inte berätta om när jag har ägglossning då han inte riktigt klarar av pressen då.
Va på CD8 i söndags och försökte då få till det men han va alldeles för trött. Vi fick till det i måndags och så försökte jag i onsdags men då va han också för trött. Blev väldigt besviken men sa inget.
Igår efter jobbet så kände jag hur all besvikelse bubblade upp (har tidigare haft lite svårt att få till det runt ägglossning) och så sa jag att jag tror vi skiter i att försöka skaffa ett till barn då man faktiskt måste ha sex för att bli gravid.
Han frågade då om jag hade ägglossning nu och jag svarade att det kommer vara någon dag nu i veckan och han svara att han inte var trött idag iaf.
Men sen när dottern somnat så vill han inte. Han säger att det blir för mkt press och att han då tappar lusten. Men det som gör mig mest besviken är att han inte ens försöker. :(
Hade blinkande gubbe igår och fick en fast gubbe idag så ägglossning bör ju ske idag eller imorgon. Jag vet att vi har en chans om vi får till det idag men hade verkligen velat ha haft dagarna/dagen innan ägglossning också. Och nu är det så länge sedan vi låg sist och spermierna blir ju sämre ju längre de legat.
Allt känns kört! :(
Känner igen mig, min kille tyckte denna omgång av produktionssex var rätt tuff i slutet. Även om jag inte alls var sugen sista dagarna var min kropp ändå redo, men på honom märktes det (såklart). Han har också varit väldigt svår att få ut info av när det är nån sko som klämmer, har fått lirka rätt mycket tidigare men nu kunde han säga att det satte sig i skallen att vi låg "bara för att vi måste". Men det var sista dagarna, innan har vi kunnat skratta åt det knäppa i situationen.
Kan förstå att din man känner sig som ett verktyg för att få barn, som du skrev till nån annan kan vi tjejer ignorera den känslan (och är dessutom fysiskt mer redo för sex precis tiden runt ÄL också). Det kanske handlar om en kombo av att han vill ta kontroll över en situation själv, och att hans psyke/kropp inte samarbetar..? Har inga konkreta råd mer än att han måste förstå att ni är på samma sida, du är lika mycket i bebisfabriken som honom :)
Tråkigt att du känner dig uppgiven, jag hoppas han vänder om och iaf öppnar upp sig för dig snart! All kärlek <3