Nya BIM januari 2019
Har samma bim som du! Tycker också det är så spännande att följa sitt mående!! Håller tummarna för oss !!
Har samma bim som du! Tycker också det är så spännande att följa sitt mående!! Håller tummarna för oss !!
Tempar inte eller tar ÄL-test men har väldigt regelbunden mens så enligt tidigare data så borde den infallit den 1/1 :D
Verkligen roligt :D
Ja håller tummen hårt för oss alla som plusat!
Hittade en sluten grupp på fb "BF september 2019" med nån lila bakgrund jag passade på att gå med i, känns skönt att vara lite anonym än ;) Men inget här alls, verkar vara lite lägre aktivitet här än på FB.
Tack! Som sagt lite i chock. Trodde verkligen inte att det skulle bli något denna månad. Och att vi skulle ta det på andra försöket. Gissar på att jag hade äl 26/12. Så då blir det nog äl +12.
Kände mig lite "underlig" i kroppen i morse vid frukosten men det är ju inte helt ovanligt, speciellt inte när man går och letar tecken ^^ dudå?
Ja jag tycker också att det är så spännande. Är inte fullt lika otålig som jag trodde att jag skulle vara. Ska ladda upp med ett par gedigna embryologiböcker och försöka lära mig något på kuppen ;)
Jag har varit gravid en gång tidigare för ett antal år sedan (abort) men upptäckte det inte förrän efter BIM så jag har ingen aning om hur den här tiden var då.
Jag är också ganska orolig för vad som kan hända efter ett eventuellt plus. Kommer nog göra tidigt VUL privat och troligtvis kommer jag inte kunna andas ut och släppa oron för missfall förrän ungen tar studenten...
Och jag har inte ens dina erfarenheter. Det hade ju varit ännu nervösare.
Förresten - nu har min molvärk som var så stark igår nästan försvunnit helt. Ömmar pyttelite i svanken bara. Lustigt och intressant att det verkar så likt ditt!
Det var nog äl +8 och + 10. Så trodde det var kört. Men fick ?menssmärtor? igår. Och brukar inte få så tidigt. Oftast dagen innan.
Någon som har ont i brösten, vart sitter erat onda isåfall?
Lägger till mig här. Nån med BIM 14/1 som har några symptom? Vill ju inte känna efter men fasen såna sura uppstötningar o halsbränna jag har.. för att inte tala om de ömma brösten! Kommer inte testa innan BIM, vet ju hur besviken man blir! Lycka till alla
Jojjsan jag tycker ditt inlägg var jättebra, nu hittar jag inte den så citerade inte inlägget. Vetenskaplighet är väldigt viktigt. Kroppen fungerar oftast på ett sätt, med lite variationer. Jag läste någonstans atr någon kunde känna nör ägget transporterades genom äggledaren m.m det är omöjligt. Vi har inte den typen av känsel i våra inre organ. Smärta orsakas oftast av att de blir tryck på ett visst ställe, typ att tarmen tänjs ut mer än vanligt eller svullnad orsakar expandition. Vi kan liksom inte känna att njurarna renar blodet. När man verkligen vill och önskar sig känna något, så kan vi tolka in andra signaler som ett tecken, även om det inte kommer ifrån där vi tror. Tarmarna kan ge många sådana tecken. Det finns alltid folk som säger att de visst kan känna detta och det går ju inte att säga "det är totalt orimligt" för en känsla är en känsla och bara en själv kan känna den. Tror man tillräckligt mycket på en sak blir det sanning för en själv. Vetenskap och kunskap är därför viktigt. Vissa saker går bara inte. Det är biologisk omöjligt och även om man hävdar det, så kanske man inte förstår vad konsekvenserna av denna övertro leder till. Skulle det vara så att man "känner detta ändå och min kropp fungerar på ett annat sätt" skulle denna avvikelse leda till en hel del konselvenser, kroppen är komplext och avviker en sak, leder detta till oftast allvarliga konsekvenser. Kedjan slutar bara inte. En sak leder till en annan. Sedan kan vissa vara känsligare och mee uppmärksamma på sin kropp och dess signaler, vissa känner ÄL andra inte, oavsett så vet man att det går att känna ÄL, men att det inte är fel om man inte gör det. Jag menar nu inte att låta negativ mot er som känner, för ni känner saker, det är jag övertygad över, men slutsatsen ibland är orimlig. Blir ni rädda/stressade eller oroade, försök att läsa på, dock ej på familjeliv eller andra tveksamma källor, utan håll er till vetenskap och medicin. Hade jag gjort det ibörjan, så hade jag i alla fall sluppit mycket oro. Kram på er!