• zebrans

Nya BIM januari 2019

Hänger gärna på! Inte helt säker på BIM men är troligtvis kring 25/1

BIM-lista

1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene

2/1- Canary

3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

4/1 mangon, Mezzy

6/1 Myline

7/1 Livethänder, Siri88,

8/1 Milka21

9/1 MissKelli, Olise91

10/1 FruEA

11/1 Rosarosorochtee

12/1 EliMil

13/1 Jojjans MammsenS

16/1 Snickesnack, Miichaella

18/1 Nicciz, HejEllie

19/1 Clemmentina, Liten89a

25/1 zebrans

• zebrans
    Emeliesh skrev 2018-12-30 18:13:31 följande:

Hej! :)

Jag får hoppa hit.. Egentligen har jag bim idag, testar neg på gravtest och iom olika symtom tog jag ett äl test istället och möttes av detta.

Är lagom förvirrad och ställer om mig nu på att det kanske är äl jag har nu? Detta ser ju pos ut? Eftersom testlinjen är starkare dessutom.. vad tror ni?

Är du säker på att ÄL ägt rum tidigare i cykeln? Ett positvt ÄL behöver inte alltid betyda att ägget har släppt utan att kroppen har försökt att släppa.

Det kan mycket väl vara så att ÄL kommer ske de kommande timmarna, eftersom ditt ÄL är positivt nu. 

Om du tror (eller kanske vet?) att du haft ÄL och att du är säker på att BIM är idag och testet visar negativt kan det tyvärr vara olyckligt att det inte är någon graviditet. Alternativt att ÄL skett några dagar senare än du trott - och att testen inte kan visa positivt ännu!

Jag håller tummarna för dig, och det är bara att fortsätta testa och hoppas på att mensen dyker upp. Testa med vanligt graviditetstest då ÄL-test kan ge dig falska förhoppningar :)

• zebrans
    zebrans skrev 2018-12-30 21:31:18 följande:

Är du säker på att ÄL ägt rum tidigare i cykeln? Ett positvt ÄL behöver inte alltid betyda att ägget har släppt utan att kroppen har försökt att släppa.

Det kan mycket väl vara så att ÄL kommer ske de kommande timmarna, eftersom ditt ÄL är positivt nu. 

Om du tror (eller kanske vet?) att du haft ÄL och att du är säker på att BIM är idag och testet visar negativt kan det tyvärr vara olyckligt att det inte är någon graviditet. Alternativt att ÄL skett några dagar senare än du trott - och att testen inte kan visa positivt ännu!

Jag håller tummarna för dig, och det är bara att fortsätta testa och hoppas på att mensen dyker upp. Testa med vanligt graviditetstest då ÄL-test kan ge dig falska förhoppningar :)

* på att mensen inte dyker upp såklart!!
  • zebrans
    Anonym (Hoppfull11) skrev 2018-12-30 22:17:19 följande:

Hallå alla! Är idag enligt appen på bim -4 och har tidigare dagar tagit test som visat neg. Är tidigt än kanske. Men fick detta idag.. ser ni eller håller jag bara på att bli dum i huvudet?

Kram.

Jag ser något litet. Men svårt att tyda om det är grått/rosa. Testa igen om 2 dagar!
  • zebrans
    Noanda skrev 2018-12-30 22:31:36 följande:

Hej allihopa!

Jag kommer hoppa in i bim februari-tråden när den startas men till dess undrar jag om någon kan förklara för mig hur det funkar att tempa? Har bestält en termometer med två decimaler. Vad är det jag ska kolla? Tempen förändras efter ägglossning? Alltså är det ?försent? för befruktning när man får en förändring i temperaturen? Är det mönstret man ska kartlägga för att kunna förutse ägglossning?

Efter min första graviditet har jag väldigt ont vid ägglossning, värre än mensvärk, men jag vet ju inte exakt när i processen smärtan infinner sig så att säga.

Skulle bli jättetacksam om någon som använder sig av denna metod tog sig tid att förklara.

Välkommen!

När din ägglossning har skett kommer din temperatur att stiga över CL (coverline), vilket är din baslinje. Det kan ta ett par månader innan appen lär känna din kropp. Har du en regelbunden cykel kommer du rätt snabbt kunna se när din ägglossning kommer ske, och när den har skett. 

När ägglossning har skett och temperaturen stiger över CL är förhoppningen att den ska hålla sig där över - vilket betyder att du är gravid. Om tempen börjar sjunka beror det i de flesta fall på att mensen är på ingång. 

I början är det bra att ta ÄL-test för att se när ägglossning sker och pricka in när du ska ha sex. Jag rekommenderar dig att börja tempa vid nästa mensens första dag. 
  • zebrans
    Noanda skrev 2018-12-30 22:31:36 följande:

Hej allihopa!

Jag kommer hoppa in i bim februari-tråden när den startas men till dess undrar jag om någon kan förklara för mig hur det funkar att tempa? Har bestält en termometer med två decimaler. Vad är det jag ska kolla? Tempen förändras efter ägglossning? Alltså är det ?försent? för befruktning när man får en förändring i temperaturen? Är det mönstret man ska kartlägga för att kunna förutse ägglossning?

Efter min första graviditet har jag väldigt ont vid ägglossning, värre än mensvärk, men jag vet ju inte exakt när i processen smärtan infinner sig så att säga.

Skulle bli jättetacksam om någon som använder sig av denna metod tog sig tid att förklara.

Om du tänkte tempa med Natural Cycles finns det jättemycket bra att läsa i deras Cyclerpedia!

help.naturalcycles.com/hc/sv
  • zebrans
    Noanda skrev 2018-12-30 23:09:41 följande:
    Appen? Som typ natural cycles? Eller finns det gratis-appar? :)

Jag får tydligen inte utslag på äl-test. Har en fertilitetsmonitor men den detekterar inga fertila dagar (fick en dotter trots detta).

Tack för att du tog dig tid att svara!
    Ja, förlåt jag skrev det för att jag själv använder mig av den. Det finns en app som heter fertility friend som är gratis att använda :) Då behöver du bara köpa termometern!
  • zebrans
    pixpoxy skrev 2019-01-03 13:24:12 följande:

Varför är inte jag nedpåta listan?

Kopiera listan och skriv in ditt namn bredvid rätt datum. Lägg sen ut det som ett nytt inlägg :) 
  • zebrans
    Anonym (Eboem) skrev 2019-01-05 11:42:09 följande:
    Okej!!! Skulle ni säga att jag plussade imorse?? :O
    Jag vågar mig absolut på ett GRATTIS!! Vilken dag är du på? Skrattande
  • zebrans
    Anonym (Eboem) skrev 2019-01-05 11:56:29 följande:

Åh! Tack!!! Jag vågar knappt tro på det! Tänker åka och köpa digitala test idag med, tror ni det kommer synas idag eller bör jag vänta till imorgon? Jag är på BIM-2! <3

Tror absolut du kan se det på ett digitalt redan idag :) 
  • zebrans
    Anonymhb skrev 2019-01-06 14:18:49 följande:

Planen va att ta ett digitalt i morgon bim-2 (vet inte när jag hade äl:( )

Mannen släppte av oss vid krukan där mamma jobbar och sedan sprang jag in på en kiosk här och köpte ett rfsu tidigt. Tog testet hemma hos mamma och hon vet ingenting , så att jag skulle göra nr 2 haha.

Jag är gravid!!!! :o jag bara gråter och skakar , skyller på att jag såg en sorglig video. Vi har försökt i över 1 år och är mitt i en utredning. Jag är så sjukt lycklig men livrädd !!! Vi fick 4 missfall 2018.

Superstort grattis! Hoppas den får stanna nu och att det blir ett toppen 2019 :)
  • zebrans

Både tempen och sekret visar på att ÄL är idag! Dock lyckades vi endast få till det iförrgår och inte idag/igår...

Får hoppas det tar sig ändå.

Skedde ÄL idag är BIM troligtvis 21/1 istället för 25/1, återstår att se. Nu är det bara den ständiga väntan ????

• zebrans
    Birdiz skrev 2019-01-12 09:11:43 följande:

Dragit upp "struktur", syns mer i verkligheten :D Vad tror vi? ÄL+11

Ser något, men tycker det ser lite grått ut :( Men det kan ju absolut vara något där ändå! Tycker du ska testa igen om två dagar
  • zebrans
    KajsaLouise skrev 2019-01-13 22:13:32 följande:

Hej! Jag har följt tråden och läst nästan alla inlägg - jättespännande! Grattis till er som plussat! Nu tänkte jag att det var dags för mig att skriva ett inlägg. Jag och sambon hoppas på att bli gravida med vårt första barn. Vi har försökt sedan september/oktober. Min mens har alltid varit oregelbunden. Under sommaren 2018 blev den heltokig och jag blödde typ varje dag, vecka efter vecka i flera månader. Fick Provera utskrivet och har ätit 10 tabletter per cykel sedan september. Nu kommer mensen hyfsat regelbundet. Har en kort cykel (24-25 dagar). Förväntar mig ägglossning runt 20-21 januari och bim 31 januari eller 1 februari. Lutealfasen är också den kort (9-11 dagar). Jag har en fundering som jag tänkte ni experter kanske kan svara på?! Cirka 3 dagar före positivt äl-test får jag lite bruna flytningar. Kan vara färskt ljusrött blod i också. Flytningarna varar i cirka 3 dagar. Börjar med provera-tabletterna cirka två dagar efter att dessa flytningar kommer. Är det normalt att ha sådana? Har förstått att man kan få sådana flytningar i samband med äl men när jag läst om det verkar det snarare vara efter äl och inte flera dagar före... Funderar på om min kropp inte riktigt är med på noterna. :/

Hej! Jag har (inte varje ÄL) bruna flytningar några dagar innan ÄL sker. Brukar vara 3 dagar här med. Vad jag förstått ska det inte vara något man ska oroa sig över!! 
  • zebrans

Fortfarande ingen ägglossning skedd... och BIM var utsatt från första början 25/1, så det blir väl antagligen inte förrän februari då! Vill bara att ägglossning ska ske så man kan få börja hoppas lite extra

• zebrans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-23 14:09:55 följande:

Hej detta är så jävla sjukt, Jag gjorde grav test i måndags o de va negativt, har molande mensvärk, Men ingen antydan på att mens skall komma, 
    samt ett ägglossnings test från clearblue de där som indikerar 4 dagar mest fertil, visade också negativt igår em, 
    Var e detta för konstigt.:/ Hum, Enligt appen med mätning skulle jag ha mens den 11januari, o enligt flo så är jag 18 dagar över tiden, Så jag veti attan vad som händer alltså, men ändå plussade jag på ägglossning i december ju:/ Så förvirrad, en cykel idag på 46 dagar idag

Vad tråkigt :( Jag skulle tro att ägglossningstestet visade falskt positivt, och att ägglossning inte skett. Förhoppnigsvis sker ägglossning snart och att plusset kommer därefter! <3 
  • zebrans

Någon som har erfanhet av nid-/implantionsblödning? Hur många dagar efter ägglossning har ni fått detta då?

• zebrans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-27 11:22:56 följande:

God Morgon på er fina människor. Nu har jag suttit ett tag o analyserat appar o grejor för ägglossning, O tempade imorse och fick upp på natrualcykles som jag använder för mätning.. Att dem hittat min ägglossning, 

Kan tillägga att jag o gubben nu under januari månad, haft sex

2/1-19

,4/1-19,

6/1-19

8/1-19

9/1

13/1

16/1

18 glömde tempa, 

samt 19 glömde tempa

20 glämde tempa men hade sex.

22/1 sex

och 26/1, sex.

Och imorse när jag tempat klart så kom detta meddelande, 

"Nytt framsteg, :Ägglossning.

Hurra, vi har hittat din ägglossning för första gången,. Du kommer att kunna se symbolen i både kalendern och grafen. 

Så jag har idag tagit även ett ägglossningstest från graviditetskollen(Sticka,) O samt ett från clearblue nu på morgonen, Cb visar negativ ej fertil. Men jag får en linje på de andra testet, Finns de möjligtvis chans att jag o gubben träffat nu i januari eftersom mensen ej kommit sen december? 

Jag lägger in mina bilder så kan ni väl hjälpa mig att analysera..:D Förlåt för långt inlägg. :P haha 

Jag har under denna veckan som vart känt av molande mensvärk lite till o från, O haft lite vattniga flytningar, 

Det är mycket möjligt att ägglossning har skett, men det är inte säkert med tanke på den stora dippen du fick direkt. Är du säker på att du tempar rätt? Tycker dina tempar hoppar väldigt mycket.

Oavsett hoppas jag att natural cycles har rätt och att du äntligen fått ägglossning. Men jag tycker inte ni ska sluta med sex ifall det är så att ägglossning inte skett ännu, för att inte missa chansen. Det ägglossningstest imorse kan mycket väl tyda på att ägglossning kommer ske snart. Tycker du ska ta ett till test snart och se om det stegrat! Lycka till :)
  • zebrans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-27 16:56:42 följande:

Hej ja vad jag vet iaf så tempar jag tätt, e ganska snabb på morgonen iaf att tempa mig, o den avsäger om den mäter fel, men ja okej, när tycker du jag skall ta ägglossningtest? idag igen om en stund kanske? drack precis, haha. eller de med vätska skall ine ha någon betydelse. ?

Tempar du efter minst 4 timmars sammanhängande sömn. Och en variation på max -/+2 timmar? Alltså om du brukar tempa klockan 7 är det ok att tempa mellan 5-9. Sätt in tempen under tungan, tryck igång den och ta inte ut den förrän den börjat pipa. Gör du detta så gör du rätt!

Vad menar du med att det stämmer överens med ditt + i december? Om du fick + på ett ägglossningstest i december var det antagligen felaktigt då det inte ser ut som du fått ägglossning.

Ja, du kan testa med ett till ägglossningstest redan nu. Visar det starkare än imorse tyder det på en stegning. Visar det svagar har du antingen redan haft ägglossning eller så var det felaktigt. Alternativt inväntar du morgondagens temp och ser om den stiger.
  • zebrans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-27 19:48:49 följande:

men kan man ha ägglossning o ej få mens? eller tvärtom? få mens men ingen ägglossning, hade dock mens i december som startade enligt sockerpiller 9december o slutade den 13, 

Har du haft ägglossning i dagarna är det enligt grafen att tyda för två dagar sedan. Men allt beror på om tempen går upp igen eftersom jag ser att den störtdök idag. Därför tycker jag att ni ska fortsätta med sex ifall ägglossning inte skett och då kan ske närsomhelst.

Mens kan komma även fast du inte haft ägglossning, men i vanliga fall brukar den då bli försenad. Har du haft ägglossning och inte blir gravid kommer mensen.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019