EliMil skrev 2018-12-21 14:42:32 följande:
Känner igen mig och förstår din känsla. Min sambo blir inte sugen om jag tar initiativ längre då han känner det som att jag bara vill vara med honom för att bli gravid. Hjälper inte att jag säger att det inte stämmer eller att jag förklarar att det ändå inte finns nån chans att man blir gravid tex precis efter mensen är slut. Jag själv då tappar ju lusten att ta initiativ vilket nog då får honom att känna sig uppskattad så nu vill han oftast inte heller ta initiativ. En ond cirkel vi är i :( men jag tänker att lite ledighet nu vid jul och kvalitetstid med varandra kan få oss att bryta denna cirkel.
holocene skrev 2018-12-21 20:31:05 följande:
Känner igen mig, min kille tyckte denna omgång av produktionssex var rätt tuff i slutet. Även om jag inte alls var sugen sista dagarna var min kropp ändå redo, men på honom märktes det (såklart). Han har också varit väldigt svår att få ut info av när det är nån sko som klämmer, har fått lirka rätt mycket tidigare men nu kunde han säga att det satte sig i skallen att vi låg "bara för att vi måste". Men det var sista dagarna, innan har vi kunnat skratta åt det knäppa i situationen.
Kan förstå att din man känner sig som ett verktyg för att få barn, som du skrev till nån annan kan vi tjejer ignorera den känslan (och är dessutom fysiskt mer redo för sex precis tiden runt ÄL också). Det kanske handlar om en kombo av att han vill ta kontroll över en situation själv, och att hans psyke/kropp inte samarbetar..? Har inga konkreta råd mer än att han måste förstå att ni är på samma sida, du är lika mycket i bebisfabriken som honom :)
Tråkigt att du känner dig uppgiven, jag hoppas han vänder om och iaf öppnar upp sig för dig snart! All kärlek <3
Tänk att så mycket av sexet sitter i huvudet!
Jag tror min man har känt sig lite som ett verktyg och att jag bara vill va med honom för att försöka bli gravid.
Men nu ikväll nämnde jag inget om att ha sex eller liknande och då va det han som tog initiativet. Kändes väldigt skönt att jag inte förstört det helt! :)
Nu efter så låg vi kvar i sängen och pratade igenom allt. Han berättade nu hur han helst skulle vilja fortsätta och det käns så skönt!
Han vill inte veta när jag har ägglossning då pressen blir för stor och så ska vi försöka få till det mer regelbundet under hela månaden (har inte varit så rikigt på senaste med en lite galen 3 åring) annars märker han direkt när jag har ÄL ändå då jag är mer på! :)
Tack snälla för fina orden och peppen! <3