• Mezzy

Nya BIM januari 2019

Hoppar in här med då!

Blir vårt 6:e försök denna månad. Har en dotter som är 3 år och med henne blev vi gravida utan att försöka så detta med att försöka är helt nytt för oss.

De första månaderna så va min cykel prick 30 dagar men sen hade jag en månad där den va 29 dagar och nu i december fick jag mensen efter 27 dagar så den har börjat bli oregelbunden tyvärr. Har precis börjat tempa och kommer nog testa med ägglossningstest för att försöka få en humm om när mensen (inte) kommer nästa månad. Enligt Flo har jag bim 7/1 och enligt FF har jag 5/1. Skriver in mig på 7/1 men ändrar när jag vet på ett ungefär när jag haft ägglossning.

• Mezzy

BIM-lista

1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87

2/1- Jagerika, Canary, holocene

3/1 Jsv17

4/1 mangon

6/1 Myline

7/1 Livethänder, Siri88, Mezzy

8/1 Milka21

12/1 EliMil

19/1 Clemmentina

• Mezzy
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:44:12 följande:

Trodde jag var klar med bimlistor för i år då jag plussade 4/12, men lyckan blev inte bli långvarig. Trodde även att jag var klar med missfall för 2019, men tydligen inte.

Vaknade imorse så himla ledsen utan att förstå varför. Men några timmar senare fick jag svagt blodfärgat på pappret som bara blivit värre. Nu blöder det klarrött som en riklig mens. Tog ett gravtest precis som visar lika svagt som på äl+11 när jag plussade. Borde vara starkare nu på 5+2 så får väl inse att det är kört. Får väl en slutgiltig bekräftelse imorgon när jag tempar.

Om jag kan räkna det här som mens (borde funka eftersom det är så tidigt) så kommer bim bli 13/1.

Fick ett sent missfall (v.16) i september och blev gravid igen nu i december. Fyller 33 i början av nästa år (Sambon är yngre) och vi har inga barn sen tidigare.

Men nej! :( Vad ledsen jag blir! Trodde verkligen att det va din tur nu! 
    Då får vi hålla alla tummar och tår att det blir din månad denna månad istället! <3
  • Mezzy

Jag blir så ledsen och besviken på min man. 
    Jag hade tänkt att vi skulle försöka med SMEG metoden denna månad men jag har inte berättat något för min man om det och bestämde att även inte berätta om när jag har ägglossning då han inte riktigt klarar av pressen då. 
    Va på CD8 i söndags och försökte då få till det men han va alldeles för trött. Vi fick till det i måndags och så försökte jag i onsdags men då va han också för trött. Blev väldigt besviken men sa inget. 

Igår efter jobbet så kände jag hur all besvikelse bubblade upp (har tidigare haft lite svårt att få till det runt ägglossning) och så sa jag att jag tror vi skiter i att försöka skaffa ett till barn då man faktiskt måste ha sex för att bli gravid. 
    Han frågade då om jag hade ägglossning nu och jag svarade att det kommer vara någon dag nu i veckan och han svara att han inte var trött idag iaf. 

Men sen när dottern somnat så vill han inte. Han säger att det blir för mkt press och att han då tappar lusten. Men det som gör mig mest besviken är att han inte ens försöker. :( 

Hade blinkande gubbe igår och fick en fast gubbe idag så ägglossning bör ju ske idag eller imorgon. Jag vet att vi har en chans om vi får till det idag men hade verkligen velat ha haft dagarna/dagen innan ägglossning också. Och nu är det så länge sedan vi låg sist och spermierna blir ju sämre ju längre de legat.

Allt känns kört! :( 

• Mezzy
    Anonym (problemz) skrev 2018-12-21 12:01:44 följande:

Jag känner med dig. Ni kanske behöver sitta ner och prata igenom hur ni ska göra och lägga upp en strategi tillsammans? Kanske prova låta honom vara ansvarig för bebis-projektet nån månad, eller sluta försöka och bara ligga när ni är sugna och försöka jobba på det istället?

Min kille vill gärna, men han har svårt att få utlösning när vi ligger "för ofta" och det blir för mycket press. Jag försöker då bara vara snäll och hoppas att det går ändå. Det blir bara värre om jag pressar honom tänker jag.

Jag har försökt prata med honom men känner inte riktigt att vi kommer någon vart då han inte säger så mycket! Men vi får helt enkelt försöka prata igenom allt igen. Jag har även tidigare varit snäll när det inte har funkat för att inte lägga nån press på honom men nu blev jag så ledsen. Jag måste nog försöka att inte vara så hård mot honom.

Men blir så besviken och det är ju så svårt att förstå hur det är och känns för dem då vi kvinnor kan ha sex även fast vi egentligen inte har lust! :)
  • Mezzy
    EliMil skrev 2018-12-21 14:42:32 följande:

Känner igen mig och förstår din känsla. Min sambo blir inte sugen om jag tar initiativ längre då han känner det som att jag bara vill vara med honom för att bli gravid. Hjälper inte att jag säger att det inte stämmer eller att jag förklarar att det ändå inte finns nån chans att man blir gravid tex precis efter mensen är slut. Jag själv då tappar ju lusten att ta initiativ vilket nog då får honom att känna sig uppskattad så nu vill han oftast inte heller ta initiativ. En ond cirkel vi är i :( men jag tänker att lite ledighet nu vid jul och kvalitetstid med varandra kan få oss att bryta denna cirkel.

holocene skrev 2018-12-21 20:31:05 följande:

Känner igen mig, min kille tyckte denna omgång av produktionssex var rätt tuff i slutet. Även om jag inte alls var sugen sista dagarna var min kropp ändå redo, men på honom märktes det (såklart). Han har också varit väldigt svår att få ut info av när det är nån sko som klämmer, har fått lirka rätt mycket tidigare men nu kunde han säga att det satte sig i skallen att vi låg "bara för att vi måste". Men det var sista dagarna, innan har vi kunnat skratta åt det knäppa i situationen. 

Kan förstå att din man känner sig som ett verktyg för att få barn, som du skrev till nån annan kan vi tjejer ignorera den känslan (och är dessutom fysiskt mer redo för sex precis tiden runt ÄL också). Det kanske handlar om en kombo av att han vill ta kontroll över en situation själv, och att hans psyke/kropp inte samarbetar..? Har inga konkreta råd mer än att han måste förstå att ni är på samma sida, du är lika mycket i bebisfabriken som honom :)

Tråkigt att du känner dig uppgiven, jag hoppas han vänder om och iaf öppnar upp sig för dig snart! All kärlek <3

Tänk att så mycket av sexet sitter i huvudet!

Jag tror min man har känt sig lite som ett verktyg och att jag bara vill va med honom för att försöka bli gravid.

Men nu ikväll nämnde jag inget om att ha sex eller liknande och då va det han som tog initiativet. Kändes väldigt skönt att jag inte förstört det helt! :)

Nu efter så låg vi kvar i sängen och pratade igenom allt. Han berättade nu hur han helst skulle vilja fortsätta och det käns så skönt!

Han vill inte veta när jag har ägglossning då pressen blir för stor och så ska vi försöka få till det mer regelbundet under hela månaden (har inte varit så rikigt på senaste med en lite galen 3 åring) annars märker han direkt när jag har ÄL ändå då jag är mer på! :)

Tack snälla för fina orden och peppen! <3
  • Mezzy
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

Hej!

Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

Håller tummarna på många plus i januari!! 

Hej och välkommen! :D

Detta blir vårt 6e försök för andra barnet.

Vi är 30 och 35 år gamla och har en dotter tillsammans sen innan.

Hoppas också att många av oss får starta året med ett underbart plus!
  • Mezzy

Flyttar min bim från 7/1 till 5/1 då jag fick positivt äl test idag.

BIM-lista

1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene

2/1- Canary

3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

4/1 mangon

5/1 Mezzy

6/1 Myline

7/1 Livethänder, Siri88,

8/1 Milka21

9/1 MissKelli

10/1 FruEA

11/1 Rosarosorochtee

12/1 EliMil

13/1 Jojjans MammsenS

16/1 Snickesnack, Miichaella

18/1 Nicciz, HejEllie

19/1 Clemmentina

• Mezzy

God jul på er!

Brukar ni få ont i bröstvårtorna vid ÄL? Hade ÄL i fredags och har sedan dess haft galet ont i bröstvårtorna! Aldrig haft så tidigare.!?

• Mezzy
    Jsv17 skrev 2018-12-24 17:42:54 följande:

Nä, men kan inte erinra mig att jag haft det vid någon av graviditeterna heller... (3 graviditeter 1 barn 1ma 1 MF) men hoppas det är ett tecken för dig

Jag kan inte heller minnas att jag hade det när jag va gravid med dottern. Men tror inte heller det är något gravidtecken då ägget nog inte ens fästs än om det nu blev befruktat.

Tänkte mer om fler haft det som äl tecken? Jag har inte haft det tidigare så tänkte om det är normalt? :)
  • Mezzy

Flyttar min bim igen då FF bekräftat äl och flyttat bim :)

Flyttar från 5/1 till 4/1

BIM-lista

1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene

2/1- Canary

3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

4/1 mangon, Mezzy

6/1 Myline

7/1 Livethänder, Siri88,

8/1 Milka21

9/1 MissKelli

10/1 FruEA

11/1 Rosarosorochtee

12/1 EliMil

13/1 Jojjans MammsenS

16/1 Snickesnack, Miichaella

18/1 Nicciz, HejEllie

19/1 Clemmentina, Liten89a

• Mezzy

Ni som har bim i början på januari, hur ska ni göra? Ska ni ta test på nyår eller vänta och dricka alkohol/alkoholfritt? Jag har bim 4/1 och känner att nyår blir lite tidigt att testa?

• Mezzy
    Jagerika skrev 2018-12-28 19:10:45 följande:

Jag kommer dricka med måtta! Har Bim 3/1 :) Är man gravid så tar fostret ändå inte upp näring från mamman så tidigt, tror det börjar i v6 , du får googla lite på det :)

holocene skrev 2018-12-28 19:12:19 följande:

Jag kör utan alkohol, mest för att jag inte känner för det öht nu. Men ska ju inte vara nån fara så tidigt i graviditeten isf. Ska testa med tidigt test imorrn :)

Det jag får fram är att moderkakan börjar bildas i v.5 så borde ju va lugnt. :)

Jag dricker knapps alls nu sedan vi började försöka men tänkte ändå kanske ta ett gals vin till maten och ett glas bubbel vid 12 slaget! :)
  • Mezzy
    Banuni skrev 2018-12-30 21:02:38 följande:

Tänkte skriva av mig och se om nån känner samma..

Är på ÄL+3. Har sån jäkla molvärk och lite i svanken.

Känner inget i brösten ännu. Är trött men jobbar 24/7 så säkert därför.

Men var kommer molvärken ifrån? Testade om det kan va sen/dubbel ÄL men icke...

Det är väl helt omöjligt att känna molvärk 3-4 dagar efter befruktning? :S vad tror ni? Har bim den 10e.

Kan någon tagga FruEA som har bim samtidigt som mig, vet ej hur man gör :( nån annan med bim runt samma som känner något??

Jag har molvärk nästan varje månad från äl till mens tyvärr.
  • Mezzy
    Emeliesh skrev 2018-12-30 18:13:31 följande:

Hej! :)

Jag får hoppa hit.. Egentligen har jag bim idag, testar neg på gravtest och iom olika symtom tog jag ett äl test istället och möttes av detta.

Är lagom förvirrad och ställer om mig nu på att det kanske är äl jag har nu? Detta ser ju pos ut? Eftersom testlinjen är starkare dessutom.. vad tror ni?

Men vad skummt! Har ju dock läst många som fått positivt äl test när de är gravida :)

Vet du säkert när du hade äl? Tänkte om du kanske hade senare äl och då kanske har bim om någon dag och att det då inte syns på graviditetstesten än att du är gravid? :)
  • Mezzy
    holocene skrev 2018-12-31 08:17:06 följande:

Morning! Tog ett nytt test nu, digitalt. Och visst är jag preggo! Så himla sjukt verkligen, känner mig inte gravid för fem öre. Inga ömma bröst, inget illamående. Men de bruna flytningar har iaf äntligen slutat, och tempen är fortsatt hög. Inbillar mig ökade hungerskänslor också. Nojjar verkligen över avsaknaden av tydliga symptom än men vet att det är tidigt fortfarande, vecka 4 (3+5). 

Kan inte ni som tempar och varit gravida innan dela med er av tempkurvan? Vore intressant att se :)

Gott nytt år på er tjejer, håller tummarna för många + 2019!

<3<3<3

Grattis!! :) Va inte orolig för att du inte har några symtom, jag hade inga symtom när jag var gravid med min dotter under typ hela graviditeten. Det enda va ju då den växande magen! Haha.
  • Mezzy
    Minmillis skrev 2019-01-01 09:44:58 följande:

Kollat och jämfört hormoner i kroppen efter ägglossning innan mens respektive graviditet! Östrogen ger symtom som tex ömma bröst och bröstvårtor mm! Enligt tabellen får man en rejäl östrogen ökning dagarna efter ägglossning och har så otroligt ömma bröstvårtor o bröst xD brukar ha ömma bröst o bröstvårtor ca 4 dagar innan mens i vanliga fall men nu har jag de i stället i början :O någon mera som känner igen sig?

Denna månaden hade jag galet ont i mina bröstvårtor precis efter äl, har aldrig haft det tidigare. Jag har haft ont sen dess men nu har det gått över till att hela brösten gör ont! Brukar aldrig få såhär innan mens (har bim på fredag) så hoppas ju självklart att det är ett tecken. Men med min tur så är det säkert bara ett till äl och mens symtom :(

Hatar att ingen månad är sig lik när det gäller symtom!
  • Mezzy
    Minmillis skrev 2019-01-01 13:21:41 följande:

Jag har exakt samma!! Min sambo får inte ens röra dem haha! Tror verkligen de är ett gott tecken och att vi båda kommer plussa denna månaden! När har du bim och när hade du äl?

Man kan ju alltid hoppas! :)

Jag har bim på fredag (4/1) och hade äl 21/12.

När hade du äl och när har du bim?
  • Mezzy
    Jsv17 skrev 2019-01-02 21:15:39 följande:

Fråga till er som tempar och även kollar med ältest? Hur långt efter positivt ältest infaller själva äl oftast? Jag har alltid satt dagen efter som äl men undrar om det är det som stämmer oftast eller inte? (Hade velat tempa själv men med en ettåring så går jag de sammanhängande tre timmarna för sällan för att det skulle vara värt det... )

Jag har också barn som vaknar och jag vaknar avvmig själv endel också men har tempat denna månad och det har faktiskt funkat förvånansvärt bra. :) Jag har provat att tempa flera gånger när jag vaknat också för att se om det blir stor skillnad och det blir det inte. Så länge jag inte gutt upp ur sängen. Min klocka ringer 5.30 varje morgon för att tempa men vakna vid 4 härom dagen och tog tempen då, somna om, och sen tempa igen vid 5.30 och det skillde bara 0,01 grader. Så skulle råda dig att prova! :)

Men för att svara på din fråga så har jag märkt att jag har ägglossning samma dag som jag får fast glad gubbe. Tar då cb digitala äl tester med blinkande och fast gubbe och tar dem på morgonen.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019