Inlägg från: Richard1986 |Visa alla inlägg
  • Richard1986

15 och gravid

XsofieX skrev 2018-11-28 17:30:16 följande:

Hej jag är 15 år och har varit tillsammans med min kille i 2 månader men vi har känt varandra i 4/5 månader. Men nu är de så här att vi hade sex 2 gånger där han råka komma uppe i mig och vi tänkte aja de händer väl inget, men några dagar efter fick jag precis som mens värk men sen gick de över men ibland så svider de i underlivet någon som vet vad det beror på? Men i allafall jag tog ett graviditetstest men de va negativt och nu väntar vi bara på min mens som jag ska ha om 8 dagar så vi ser om jag är gravid eller inte. Men tänk nu om jag är gravid vad ska man göra och va ska jag säga till mina föräldrar. Min kille är 16 och jag 15.

Du behöver inte säga någonting till dina föräldrar i nuläget om du inte vill. Om du är gravid så kontakta närmaste MVC och boka tid för rådgivning och ta det därifrån. Beslut om abort eller fortsätta graviditeten är helt och hållet ditt eget. Bestämmer du dig för att göra abort så behöver du ingenting säga om du inte vill. Det kan vara skönt att ha något stöd under aborten men det kanske din kille eller någon kompis kan vara ?

Om du kommer fram till att du absolut vill fortsätta graviditeten så bör du däremot tala med dina föräldrar as soon as possible. För då kommer du behöva all stöd och hjälp du kan få.

Men först och främst - avvakta och testa sedan igen.
Svar på tråden 15 och gravid