15 och gravid
Jag är emot abort, folk får göra vad de vill men skulle aldrig själv rekommendera en abort. Så jag ger dig tips längre ner ifall att du skulle vara gravid.
Jag tycker att du ska vänta och se ifall du är gravid först innan du börjar tänka på hur det kommer bli.
Upplever att många unga som tror sig vara gravida lever in i det hela med graviditet och barn under väntan på mensen/icke-mensen och när de upptäcker att de faktiskt inte är gravida så känner de en saknad av hur det kunde ha blivit och börjar aktivt planera barn.. även fast man inte tänkte på det innan. Så försök tänka bort det och hoppas att du inte är gravid för du är väldigt ung ännu.
Om det skulle vara så att du är gravid så lär det bli väldigt tufft. Du och din kille har varit tillsammans under väldigt kort tid, ni är unga och har inte så bra förutsättningar än med boende, ekonomi osv. Men eftersom du troligtvis bor hemma hos din familj så kan ni komma överens om att du bor där ett tag med bebisen och ger dem en summa av föräldrapenningen+barnbidraget varje månad och när barnet börjar på förskola så kan du börjar plugga/leta jobb och därefter flytta hemifrån. Det lär bli tufft men det går om man vill.