15 och gravid
Hej ?
Läste din insändare och du ville ha lite råd. Så tänkte skriva vad jag hade gjort och om du var min dotter. Har själv 3 tjejer. Vänta lite med att göra test igen . Om det har visat negativt nu så brukar det stämma. Men eftersom du är lite orolig så kan mensen utebli några dar till och så brukar det oftast bli när kroppen blir lite orolig. Men jag kan ju ha fel . Skulle det sedan inte komma igång så tycker jag att du ska ta ett nytt test. Skulle det visa positivt så bör du ringa till ungdomsmottagning och beställa tid för undersökning. När jag blev gravid med min första så var jag jättenervös hur jag skulle tala om för min mamma. Jag var då 18 år. Så jag frågade henne lite lätt vilken tid öppnar läkarmottagningar på morgonen? Eftersom hon visste att jag inte var sjuk så frågade hon :Är du med barn?. Ja sa jag då. Jag trodde hon skulle bli arg för att jag var så ung men själklart var hon inte det utan stöttade mig i stället. Jag ångrar inte att jag var ung men skulle någon av mina andra döttrar vara i din ålder så skulle jag säga att du får tänka över hur du vill göra men det är inte bara en gullig baby. Utan det är mycket ansvar och man blir låst och kan inte bara gå ifrån eller lämna tillbaka . Jag skulle stötta min dotter men be henne att tänka över noga sitt beslut.Jag själv hade och har fortfarande ett jobb så jag kan försörja mina barn men är man i din ålder så är man inte klar i skolan och det är tufft att plugga och samtidigt ha hand om barn även om man är 2 föräldrar. Hoppas det går bra för dig och att vad det nu blir så tar du rätt beslut?