Anonym (U) skrev 2018-12-01 12:11:51 följande:
Jag vet att hon är 15?
Jag har inte uppmanat någon att SKAFFA barn. Jag har gett mina tips ifall att hon skulle _VARA_ gravid. Är hon det så måste man ge tips utefter det, eftersom det redan är gjort. Finns ingen mening att hävda att hon bör vänta några år när hon redan är gravid. Det säger man till en 15 åring som aktivt vill planera ett barn.
Jag tycker inte att någon ska göra abort, därför ger jag mina tips.
Hennes föräldrar förlorar ingenting på att ha henne hos sig tills hon hittat en lägenhet. Tror du alla föräldrar slänger ut sina barn så fort det blir jobbigt? De har försörjningsplikt (åt henne, jag vet, inte barnet) tills hon fyller 18 och då är de tvugna att se till att hon har tak under huvudet. Hennes föräldrar behöver inte vara mer än vanliga morföräldrar till barnet. Jag har inte påstått att de ska ta över ansvaret utan ge henne och barnet tak under huvudet tills hon kan stå på egna ben, som alla normala föräldrar hade gjort!
Hennes föräldrar kanske har haft barn i många år och äntligen, äntligen börjar känna att de kan koppla av?
Hur roligt tror du att det blir då när ens BARN skaffar barn, ett barn som hon högst troligt inte kommer varken orka eller klara att ta hand om själv?
Vem tror du kommer få ställa upp då?
Jultomten?
Jag hade fått spader om jag haft en så oansvarig femtonårig dotter!