Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Leksaker till 1-1,5 åring?

Jag håller med ovanstående, varför köpa en massa till barn som ändå inte förstår?

Jag har en son på 18 mån som älskar bilar och tåg. Så det är vad jag önskat OM man känner att man vill ge en julklapp. En begagnad liten leksaksbil med dörrar som går att öppna. Får han det är han gladast på jorden!

Annars har jag sagt till släkten att de gärna får avstå julklappar till honom i år, just eftersom han har "allt" (efter storasyskon) och ändå inte fattar grejen. Spara era 2-3-400kr till födelsedagen i vår eller till kommande år då han förstår mer och kanske önskar eller behöver saker som kostar lite mer.

• Anotherone
    scanmia skrev 2018-11-28 12:37:29 följande:

Jag bönar och ber alltid släkt och vänner att ge TID med barnen. Det behöver inte vara någon dyr aktivitet med inträde utan det går lika bra att åka pulka, baka kakor, lära dem sticka (lite äldre då), eller bygga en snögubbe. Det är en present som är ovärderlig.
    En annan present till 1-åringar är ordentliga förvaringssystem för alla leksaker som kommer att finnas i ert hem. Det gör så stor skillnad att ha allting väl organiserat och tillgängligt och kommer att göra alla leksaker i framtiden lättare att leka med. 
    Annars, vad gillar 1-åringar? En väska brukar vara kul. Kritor och fingerfärg. Lera. Böcker. Såpbubblor. Pulka. Badleksaker.

Jättebra tips! Det säger vi till släkt som vill ge vår stora pojke (12 år) presentkort i olika affärer. Att ge gärna det men ännu hellre >  följ med honom ut på stan och gå till butiken! Om ni vill ge honom en biocheck > gå på bio.
    Indirekt så blir det värdefullt för oss föräldrar också som kan ta den förmiddagen och "ge" den tiden till syskon samtidigt som barnet får umgås med sina farföräldrar.
Svar på tråden Leksaker till 1-1,5 åring?