Inlägg från: Anonym (Snälla nån..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snälla nån..)

Svensk kvinna med hijab???

En gång för alla. Det är VI västerländska kvinnor som lever under förtryck! Porr-konsumtion som normaliseras ?? Victorias Secret ?? Ja det är väl ju mer avklätt desstu mer behagar vi männen... eller ?? Alla "damtidningar" som vill att vi ska se ut på ett SPECIELLT sätt ?? Inte är det vi kvinnor som vill puta med röven för andra kvinnors skull... Eller ha ankläppar som BARA associerar till hur kvinnan ser ut när hon utför oralsex på en man. Nääää men det är inte kvinnoförtryck!

Eller hetsen kring badstränder... bikini eller string?? Vad gillar männen bäst? Vad är sexigast.... Eller bh:n som är tjockare än Nationalencyklopedin.. är det för att behaga kvinnor?? Nä det är också "kom och titta på mig mannen, jag har stora bröst".

Snälla, kom inte och säg att det är frivilligt eller att vi bara vill öka vårt självförtroende! I västvärlden har självförtroende blivit baserat på hur många likes en kvinna kan få på Instagram. Om HON ÄR DUGLIG.

Höga klackar, jeans som ger större rumpa... Gör ALLT i din makt för att ögonen ska vara på DIG - om du så måste gå naken.

Snälla, då tar jag hellre på mig en sjal, tar bort sminket och ger fan i alla jävla ideal skapta för männen.

Ingen kvinna som någonsin spelat in en porrfilm har tänk "wow, jag är fri och lycklig och INGEN man förtrycker mig för just nu är det inte 5 miljoner män som kommer se detta och runka för att sedan se mig som en hora".

Ingen kvinna som stått vid bilmontrar för reklam, halvnaken har tänkt att "ja men den här bilen lockar tittare, inte alls mina bara ben och yppiga bröst".

Att klä av sig och tro att man gör det för sin egen skull är VÄRRE än niqab och hijab. Inse det västvärlden! Männen styr er mer än vad de styr kvinnorna i tex Mellanöstern.

De har inga galna kvinnoideal iaf.

Tack.

• Anonym (Snälla nån..)

Tycker många pratar om islam så som de själva vore muslimer, har blivit förtryckta och lever under dödshot? Kanske också blivit bortgifta?

Detta är ju självklart medias bild av islam som vissa (läs de utan riktiga kunskaper slukat med hull och hår).

Jag som forskar i historia på universitet har mött många akademiker och högutbildade som inte alls är lika fördomsfulla eller hatiska. Hänger det kanske ihop, låg utbildning=fler fördomar och mer främlighetsavsky? Ju mindre man vet desto räddare är man och vågar inte ens forska i sanningen?

Många av mina muslimska vänner lever i sådan frihet och i en sådan harmoni att det knappt går att INTE bli avundsjuk. Medan mina "västerländska" vänner som har allt de kan "välja" lever under stress och depression.

Varför är slöja ett tecken på något dåligt? Numera inser jag att de som lever i Sverige och MED slöja är starka kvinnor som väljer sin tro och sin klädsel och skiter i alla mänproducerade ideal.

Jag är en ung kvinna och känner mig mer förtryckt än muslimska kvinnor.

• Anonym (Snälla nån..)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-12-03 15:55:09 följande:

Jaha? Dessa kvinnor har indoktrinerats från barnsben. Det allra bästa förtrycket är när den förtryckte internaliserar förtrycket och därför inte känner sig förtryckt. Slöjan finns endast till för att dela in kvinnor i hedervärda/skyddsvärda och slampor/lovligt byte. Tillsammans med slöjan följer ett gäng åsikter som går ut på att kvinnor inte ska ha rätt att forma sina liv själva - så som män har.

Jaha vilken tur att du vet detta bättre än kvinnorna själva. Ni är som barn... pratar om spöken som inte finns och försöker övertyga de som vet bättre haha..

Ni är så missnöjda med era liv och tror att alla (inkl. beslöjade kvinnor) är det.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???