Äntligen18 skrev 2018-11-29 01:45:19 följande:
Jag har läst igenom lite och insett flera saker jag inte tidigare visste när jag läste genom detta.
1. De flesta som, inte alla, men de flesta i denna tråd som hatar på och säger negativa saker om slöjan håller sig anonyma? Varför det? Jag respekterar er som säger all negativa saker men inte håller er anonyma då ni visar vad ni står för, trots att jag inte håller med er. Jag menar.... Även Tråd-startaren håller sig själv anonym. Är det för att ni inte vågar bekräfta vem ni är? Eller har ni någon annan sorts agenda bakom det här?
Ni kan undra "varför hålla sig anonym när det är ett fritt land och får säga vad man vill?"
Ja precis. Det är ett fritt land. Precis som vem som ni får säg och klä er hur ni vill så får muslimer klä sig hur de vill. Om de vill ha på sig slöjs, visst, låt dem. Det är inte ni som bestämmer vad en muslimsk kvinna ska ha på sig. Om ni vill att hon inte ska ha på sig den så är det ni som förtrycker henne ( tänk på saken )
2. Ett bra exempel: En gammal klasskamrat ( Yasmin ) brukar ha på sig slöjan när hon gick ut från huset. Men brukar ta av sig den innan hon gick till skolan för där brukar lärarna titta snet på en och även eleverna driva med tjejer som bar slöjan. En dag kallade rektorn in Yasmin och föräldrarna. Rektorn sa till föräldrarna att Yasmin inte brukar ha på sig slöjan här i skolan, och så börja hon gråta.
Rektorn var rädd av att pappan skulle kanske slå henne hemma eller något liknande och han försökte förklara till yasmins pappa att det inte är hennes fel. Då svårade farsan " Jag vet! Jag har vetat det ett tag nu om att hon brukar gömma slöjan i väskan så fort hon lämna huset. Det är inte hennes fel. Det är absolut inte hennes fel eftersom folk i skolan förtryckte henne till det."
Jag lovar er gott folk, efter den dagen bar hon slöjan med stolhet. Hon brydde sig inte om vem som sa vad eller om lärarnas blick. Jag har kontakt med henne än Idag och hon är bland de modigaste tjejerna jag känner. Hur kan ni säga till mig att en sån kvinna är förtryckt eller tvingad att bära slöjan. Hon är bara ett exempel på folk som bär slöjan för sin egen anledning.
3. Jag har dessutom märkt att hatet mot muslimer är mindre ju yngre man är. Dvs kanske 3% av 20åringar i Sverige har hat mot slöjan, muslimer, invandrare osv, men det är ungefär 40% av alla över 40. Det betyder att vi ungdomar, morgondagens framtid kommer knappt ha någon form av rasism eller hat mot en annan människa här i Sverige. Det ger verkligen hopp om framtiden.
4. Till er som hatar på Koranen, varför gör ni det? Är det för man har gjort det i nyheterna? Är det för er familj/vänner/kollegor gör det? Jag har själv haft chansen att läsa Koranen, Bibeln och Gamla testamentet. När du läser och förstår dem så förstår du att ingen vanlig människa kunde ha skrivit den. Kalla honom inte gud om ni vill, men det finns inga andra böcker på dessa tre böckernas kaliber. Ingen annan bok är som dem och alla tre har någon slags relation till varandra. Är det slumpmässigt? mm
5. Ni som hatar på slöjan, Koranen och muslimer, snälla sluta. Det är inte ert fel då någon har hjärntvättat er med falsk info och vi kan diskutera era misstag hela året, men det är bättra att låta folk tro på vad de vill och acceptera folk som de är. Visa kärlek till allt och alla så kommer du nog INTE ändra världen, men du kommer ändra din värld.
6. En fråga till er. Tänk ifall muslimerna har rätt och det finns någon Gud, domedag, helvetet och paradis. Vad skulle ni göra isåfall om ni stog framför honom efter döden trots att ni nekat att han existerar eller att han är en orättvis, äcklig gud. Vad gör ni då? Är det inte bättre att ni respekterar allas gudar och lev ditt liv enligt din religion, vare sig islam, judendomen eller vetenskap.
Peace & Love
1. Jag vet inte varför folk är anonym. Själv är jag inte det.
2. Varför är din historia ett bra exempel? Om jag hittar en historia om en flicka som blivit hotad och slagen för att hon inte haft slöja, kan jag då använda det som exempel hur det är för alla flickor inom islam?
3. Vad du märkt är ganska irrelevant. Har du källa på dina siffror,eller bara chansar du? Har du kollat undersökningar inom islam och sett hur deras attityd är?
I övrigt hoppas jag du har rätt, att vi slipper rasism i framtiden. Men när religioner och ideologier lär ut att folk är olika värd så blir det nog svårt.
4. Varför skulle ingen vanlig människa kunnat skrivit bibeln eller koranen? Det finns inget däri, vad jag vet, som är anmärkningsvärt. Böckerna är väldigt blodig och omoralisk, men innehåller även vissa bra saker. Ungefär som väntat alltså.
5. Jag hatar inte slöjan, jag är emot förtryck och tvång. Samt falska och omoraliska läror.
Om en kvinna vill ha slöja så har jag inga problem med det.
6. Gud blir inte god bara för att han råkar vara sann.
Och det kanske är muslimerna och kristna som ska lära sig respektera andra gudar?
Ge gärna exempel på där koranen, eller bibeln, lär ut att man ska resoektera andra gudar. Eller att andra gudar ens existerar?
Du kräver en massa saker från oss som inte gillar religion, men ser inte vad religionerna själva står för.