Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

Svensk kvinna med hijab???

lövet2 skrev 2018-11-27 00:15:31 följande:

Du tror alltså att hon har på sig hijab för männens skull? Har det inte fallit dig in att hon gör det för sin guds skull? Att hon tror att hennes gud vill att hon täcker håret? Det finns gott om religiösa människor. Även kvinnor kan vara religiösa ...

Hon gör det för att hon anammat en tro där kvinnor är mindre värda än män. En tro enligt vilken män och kvinnor har helt olika uppgifter i livet. Kvinnan ska enligt denna tro inte visa hår etc för andra män än sin make och sin far och bror (de verkar inte känna till begreppet incest) eftersom män inte kan kontrollera sig.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-11-27 00:40:38 följande:

En gång för alla. Det är VI västerländska kvinnor som lever under förtryck! Porr-konsumtion som normaliseras ?? Victorias Secret ?? Ja det är väl ju mer avklätt desstu mer behagar vi männen... eller ?? Alla "damtidningar" som vill att vi ska se ut på ett SPECIELLT sätt ?? Inte är det vi kvinnor som vill puta med röven för andra kvinnors skull... Eller ha ankläppar som BARA associerar till hur kvinnan ser ut när hon utför oralsex på en man. Nääää men det är inte kvinnoförtryck!

Eller hetsen kring badstränder... bikini eller string?? Vad gillar männen bäst? Vad är sexigast.... Eller bh:n som är tjockare än Nationalencyklopedin.. är det för att behaga kvinnor?? Nä det är också "kom och titta på mig mannen, jag har stora bröst".

Snälla, kom inte och säg att det är frivilligt eller att vi bara vill öka vårt självförtroende! I västvärlden har självförtroende blivit baserat på hur många likes en kvinna kan få på Instagram. Om HON ÄR DUGLIG.

Höga klackar, jeans som ger större rumpa... Gör ALLT i din makt för att ögonen ska vara på DIG - om du så måste gå naken.

Snälla, då tar jag hellre på mig en sjal, tar bort sminket och ger fan i alla jävla ideal skapta för männen.

Ingen kvinna som någonsin spelat in en porrfilm har tänk "wow, jag är fri och lycklig och INGEN man förtrycker mig för just nu är det inte 5 miljoner män som kommer se detta och runka för att sedan se mig som en hora".

Ingen kvinna som stått vid bilmontrar för reklam, halvnaken har tänkt att "ja men den här bilen lockar tittare, inte alls mina bara ben och yppiga bröst".

Att klä av sig och tro att man gör det för sin egen skull är VÄRRE än niqab och hijab. Inse det västvärlden! Männen styr er mer än vad de styr kvinnorna i tex Mellanöstern.

De har inga galna kvinnoideal iaf.

Tack.

Nej, vi lever inte under förtryck. Ingen kvinna har hotats till livet, misshandlats eller dödats för att hon vägrar bära stringtrosor eller kortkort.

Faktiskt är kortkort ett frihetstecken. Sådana kläder är bara tillåtna i kulturer med jämställdhet, dvs det är OK för kvinnorna att locka männen om de vill för att sedan neka dem om de så önskar.

Heltäckande förekommer å andra sidan enbart i kulturer med ingen eller mycket liten jämställdhet. Där kan inte kvinnan styra sin sexualitet alls. Hon får inte locka männen.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (A) skrev 2018-11-27 10:30:53 följande:
    Vad du skriver är ett hån mot de kvinnor som lever under förtryck. Nej det är ingen som tvingar dig att använda smink eller klä av dig. Ingen som kommer att misshandla dig eller t.o.m döda dig för hur du väljer att klä dig. Om du sen väljer att ryckas med i hysterin kring skönhetsideal så är det ditt problem.
    Och märk väl: skönhetsindustrin etc finns för att kvinnor ska kunna locka män, om de vill. De som lever under hedersförtryck får inte locka män öht.

Om jag blir intresserad av en man får jag försöka locka honom, och då kan jag använda smink eller korta kjolar, eller vad som nu kan fungera. I kulturer med hedersförtryck bestämmer någon annan vem kvinnan ska vara tillsammans med. Jag kan välja att bara ha sex med den man jag vill locka till mig - för att jag ä kåt på honom. I kulturer/religioner med hedersförtryck är det männen som kontrollerar kvinnans sexualitet till 100%. Hon får inte använda sig av den alls.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Kerstin) skrev 2018-11-27 12:59:02 följande:
    eller bötfälls om de inte har bikiniöverdel.

I Sverige tvingas kvinnor att ha en viss klädsel på badhus som inte män behöver. Vi har olika lagar för kvinnor och män när det gäller klädsel.
    Det är sant att även kvinnor bör få bada med bar överdel på badhus och badstränder, men det är bäst att börja kämpa mot slöjan först!
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-27 13:32:36 följande:

Jag skulle kunna tänka mig att bära hijab för att dölja mina stora skador på hals och öron efter behandling dock så fungerar ju inte detta eftersom jag blir ifrågasatt och för att få tyst på detta så känner jag mig tvingad att gång på gång visa vad som döljs under

Fast de som bär hijab eller niqab gör det ju inte för att de tycker att det är snyggt eller för att dölja skavanker eller en dålig hårdag. De gör det för att underkasta sig Gud och för att underkasta sig mannen.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Suck) skrev 2018-11-27 13:54:20 följande:
    Du antar ja.. Suck. Det kan ju omöjligt va så att hon själv tagit beslutet att konventera och bära slöja?

Jag har 2 svenska väninnor som bär slöja. Båda helt av eget val. Den första va gift med en man som man kanske kan muslim.. Han bad inte, han använder droger osv. Dom skiljer sig, och efter år utan kontakt med honom, konventerade hon och nått år efter det valde hon att använda slöja. Den andra är gift med muslim ifrån ett Balkanland, alltså inte jätte religiös. Hon läsa Koranen hemma själv och när hon kände att hon ville konventera så berättade hon för honom. Han tycker vaken eller om det, det va hennes beslut. Men han bad henne att inte använda slöja, just på grund av att han inte ville att folk skulle tro att han tvingade henne till det. Hon bär ändå slöja, för det är vad hon själv vill.
    Det spelar ingen roll om det är ett eget val. Slöjans funktion är densamma likväl. Förstår du inte det?!
  • Anonym (Eh!)
    oanonym skrev 2018-11-28 15:19:54 följande:
    Och jag tycker tvärtom angående media; d.v.s. att de inte vågar ta upp problemen med islam.

Kristendomen har de däreomot ofta inga problem med att driva med eller kritisera.

Media kan ofta skämta, eller kritisera, om Jesus och Gud, men bara inom kristendomen. Att skämta om Muhammed är något de aktar sig noga för.

På vilket vis känner du dig mer förtryckt än muslimska kvinnor, och vem/vilka är det som förtrycker dig? Ge exempel.
    Sant!

Jag minns den hårda striden om kvinnliga präster. De som vägrade acceptera kvinnliga präster hade inte lätt (med rätta), men nu är det ingen som säger ett knyst om att det bara finns en kvinnlig imam i Norden, att kvinnor inte får be tillsammans med män och att kvinnor måste täcka sig mm mm.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Runka) skrev 2018-11-28 19:21:33 följande:
    Islam är en hink med ovetenskaplig dynga som kom till på en sanddyna outvecklade arabvärlden för ca 1500 år sedan. All religion är en stor bluff, och hade det inte varit för den flathet och det daltande som råder med religiösa, så hade inte moskeer fått existera i vårt land. Staten borde ta avstånd och inte uppmuntra till massa religiös skit. Det räcker att titta på alla dessa muslimska länder och se hur de fungerar idag, det är ju kaos i nästan varje muslimskt land.
    De gudar som beskrivs i olika rådande religioner är existerar inta, dessa sagoböcker är redan vetenskapligt motbevisade och därför bör daltandet med religiösa upphöra.  

Moralen och etiken som muslimer apar efter, den härstammar från hur man i arabvärlden såg på etik/moral under den tid då islam bildades. dvs för 1500 år sedan. Fattar du inte att det blir problem om denna syn på hur människor bör leva, ska samexistera i ett utvecklat land där man främst förlitar sig på vetenskap och där humanism genomsyrar samhället????
    Om du nu läst historia, som du påstår i tråden, så kan du ju gärna redogöra för alla här i tråden hur det samhälle såg ut där islam kom till. Vilken kvinnosyn som fanns, hur man behandlade kvinnor i den här kulturen, och vilka influenserna var när man hittade på koranen.
    Jag har nämligen läst på hur det såg ut i arabvärlden de 100 - 1000 åren innan islam kom till, och det är ingen trevlig bild man får.  

Alla de stora religionerna härstammar från Mellanöstern: judendomen, kristendomen och islam. Av dessa anser jag att islam är värst. I alla fall numera. Att alla dessa religioner fått sån spridning beror på att de varit så krigiska.

Jag undrar hur världen sett ut om vi haft kvar våra asagudar och grekerna och romarna sina.
  • Anonym (Eh!)
    Kawthar skrev 2018-11-29 11:15:47 följande:
    Kvinnorna är konstigt nog värst med sina blickar och ibland kommentarer
    Jag blir väldigt kränkt av att se kvinnor i slöja. Lika kränkt som en jude skulle vara av att se någon bära kläder med hakkors på. En kvinna i slöja skyltar med att hon anser att kvinnor inte ska ha samma möjlighet som män att forma sitt liv; att det är kvinnor som ska kontrollera männens sexualitet samt dölja sin egen och att kvinnor som inte bär slöja är slampor och lovligt byte.
  • Anonym (Eh!)
    Monmoi skrev 2018-11-29 20:02:57 följande:

Jag läser så mycket skit här och är varken muslim eller kristen men jag är VÄLDIGT noga med att lyssna på vad de som bär slöjan säger.

0% har klagat.

100% är glada.

Jag har ca 100 muslimska kvinnor/tjejer i mitt område med sjal. Jag har gått i skolan med ca 20 tjejer med sjal. Jag har tre vänner vars mammor/mormödrar bär sjal. Jag har arbetat med ett tio-tal kvinnor med sjal på huvudet. Ingen nämnde tvång FASTSÄN jag frågade och var nyfiken. Alla berättade glada historier om religion och frihet i sjalen.

Svenska folket. Era inåtvända, högst fientliga individer. Öppna ögonen och inse att "er" bild ofta är väldigt felaktig.

Min föredetta pojkvän berättade så fint om islam. Jag älskade honom och hans familj (hans mamma skulle ta på sig sjal efter sin pilgrimsresa till Mekka). Jag kommer aldrig tvivla på att 99,9% av alla muslimer (iaf i Norden) väljer sin sjal av egen vilja. Om de sedan blivit inspirerade eller upplysta (som de också kallar det) er DERAS sak.

Samma ex berättade också för mig att på 1800-talet hatade man judendomen lika mycket som man hatar islam idag. Det är konstigt att höra fina muslimer förlika sig med ERT hat.

Skärp er!

Jaha? Dessa kvinnor har indoktrinerats från barnsben. Det allra bästa förtrycket är när den förtryckte internaliserar förtrycket och därför inte känner sig förtryckt. Slöjan finns endast till för att dela in kvinnor i hedervärda/skyddsvärda och slampor/lovligt byte. Tillsammans med slöjan följer ett gäng åsikter som går ut på att kvinnor inte ska ha rätt att forma sina liv själva - så som män har.
  • Anonym (Eh!)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:19:35 följande:
    Vad vill du uppnå med dina spydiga kommentarer? Seriöst, hur mår du egentligen?

När du säger ?inriktningar? diskuterar du islam som religion. Då får du hänvisa till nån sorts källa i dom skrifter vi muslimer försöker följa i den mån vi kan och strävar efter. Att du ser typ 4 familjer och hur dom lever säger inte mycket om vad dessa skrifter lär ut, dvs det är stor skillnad på islam som religion och på muslimer.

Att du ser muslimska småflickor i förskoleåldern bära slöja betyder först av allt inte att dom är påtvingade och för det andra så gäller ?frivilliga val? även muslimska barn. Islam som religion påbjuder INTE slöja på barn i den åldern, och om du fortfarande ska dikta ihop detta så får du komma med nån sorts fakta ur islams skrift.
    Hmmm... att man blir misshandlad, behandlad som luft, trakasserad, utstött mm om man väljer att inte bära slöja innebär att det väldigt sällan är ett fritt val. Det är inte i närheten av det fria val det är när en svensk kvinna, uppvuxen i en familj med svenska värderingar (som innefattar att hon har rätt att själv forma sitt liv) väljer att ta på sig förtryckarsymbolen slöja.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-12-03 17:27:58 följande:
    Jaha vilken tur att du vet detta bättre än kvinnorna själva. Ni är som barn... pratar om spöken som inte finns och försöker övertyga de som vet bättre haha..

Ni är så missnöjda med era liv och tror att alla (inkl. beslöjade kvinnor) är det.
    Hmmm... jag tror att du vet väldigt lite om varför slöja över huvud taget existerar. Slöjor i olika form har funnits på flera platser i världen och gemensamt för alla är att funktionen är att dela in kvinnor i "horor och madonnor". Du verkar inte heller känna till begreppet 'internalisera'.
  • Anonym (Eh!)
    Hanssons Klister skrev 2018-12-03 18:41:16 följande:
    Du kanske skulle följa uttrycket sköta sig själv och skita i andra?
    Problemet är att det som " de andra" håller på med i förlängningen påverkar en själv.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-17 22:05:13 följande:

En väns son fick reda på att en flicka i hans klass skulle bli bortgift till en man som var 17 år äldre än henne. Så han gifte sig med henne istället. Nu lever de bägge med skyddad identitet för att hennes familj vill döda de bägge.

Ett annat fint exempel på hur bra all fungerar i Sverige idag.

Gissar att det hände innan de kom till Sverige då eftersom man inte får gifta sig med syskon här.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???