Anonym (Runka) skrev 2018-11-28 19:21:33 följande:
Islam är en hink med ovetenskaplig dynga som kom till på en sanddyna outvecklade arabvärlden för ca 1500 år sedan. All religion är en stor bluff, och hade det inte varit för den flathet och det daltande som råder med religiösa, så hade inte moskeer fått existera i vårt land. Staten borde ta avstånd och inte uppmuntra till massa religiös skit. Det räcker att titta på alla dessa muslimska länder och se hur de fungerar idag, det är ju kaos i nästan varje muslimskt land.
De gudar som beskrivs i olika rådande religioner är existerar inta, dessa sagoböcker är redan vetenskapligt motbevisade och därför bör daltandet med religiösa upphöra.
Moralen och etiken som muslimer apar efter, den härstammar från hur man i arabvärlden såg på etik/moral under den tid då islam bildades. dvs för 1500 år sedan. Fattar du inte att det blir problem om denna syn på hur människor bör leva, ska samexistera i ett utvecklat land där man främst förlitar sig på vetenskap och där humanism genomsyrar samhället????
Om du nu läst historia, som du påstår i tråden, så kan du ju gärna redogöra för alla här i tråden hur det samhälle såg ut där islam kom till. Vilken kvinnosyn som fanns, hur man behandlade kvinnor i den här kulturen, och vilka influenserna var när man hittade på koranen.
Jag har nämligen läst på hur det såg ut i arabvärlden de 100 - 1000 åren innan islam kom till, och det är ingen trevlig bild man får.
Alla de stora religionerna härstammar från Mellanöstern: judendomen, kristendomen och islam. Av dessa anser jag att islam är värst. I alla fall numera. Att alla dessa religioner fått sån spridning beror på att de varit så krigiska.
Jag undrar hur världen sett ut om vi haft kvar våra asagudar och grekerna och romarna sina.