• Furti

Svensk kvinna med hijab???

Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-11-27 00:40:38 följande:

En gång för alla. Det är VI västerländska kvinnor som lever under förtryck! Porr-konsumtion som normaliseras ?? Victorias Secret ?? Ja det är väl ju mer avklätt desstu mer behagar vi männen... eller ?? Alla "damtidningar" som vill att vi ska se ut på ett SPECIELLT sätt ?? Inte är det vi kvinnor som vill puta med röven för andra kvinnors skull... Eller ha ankläppar som BARA associerar till hur kvinnan ser ut när hon utför oralsex på en man. Nääää men det är inte kvinnoförtryck!

Eller hetsen kring badstränder... bikini eller string?? Vad gillar männen bäst? Vad är sexigast.... Eller bh:n som är tjockare än Nationalencyklopedin.. är det för att behaga kvinnor?? Nä det är också "kom och titta på mig mannen, jag har stora bröst".

Snälla, kom inte och säg att det är frivilligt eller att vi bara vill öka vårt självförtroende! I västvärlden har självförtroende blivit baserat på hur många likes en kvinna kan få på Instagram. Om HON ÄR DUGLIG.

Höga klackar, jeans som ger större rumpa... Gör ALLT i din makt för att ögonen ska vara på DIG - om du så måste gå naken.

Snälla, då tar jag hellre på mig en sjal, tar bort sminket och ger fan i alla jävla ideal skapta för männen.

Ingen kvinna som någonsin spelat in en porrfilm har tänk "wow, jag är fri och lycklig och INGEN man förtrycker mig för just nu är det inte 5 miljoner män som kommer se detta och runka för att sedan se mig som en hora".

Ingen kvinna som stått vid bilmontrar för reklam, halvnaken har tänkt att "ja men den här bilen lockar tittare, inte alls mina bara ben och yppiga bröst".

Att klä av sig och tro att man gör det för sin egen skull är VÄRRE än niqab och hijab. Inse det västvärlden! Männen styr er mer än vad de styr kvinnorna i tex Mellanöstern.

De har inga galna kvinnoideal iaf.

Tack.

Det är en stor skillnad. Kvinnorna i hijab får stryk och/eller stöts ut från familjen om de krånglar. Du får färre likes på insta...
  • Furti
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-27 10:04:34 följande:
    Jag mår dåligt när jag tänker på hur man säger att Gud vill att det skall finnas sexslavar. Viste du att det i muslimska länder i dag finns fler slavar än det någon gång funnists i USA. Tyvärr har inget blivit bättre med kvinnors rättigheter i muslimska länder.
    Notera att man ofta glömmer att det var araberna som försåg amerika med slavar.
  • Furti
    Anonym (Suck) skrev 2018-11-27 14:26:11 följande:
    Att jag lever som jag gör beror ju också till stor del pga min uppväxt/uppfostran. Det går inte att komma ifrån. Även om jag inte sätter på mina barn slöja så styr jag till en del vad de har på sig. Så är det ju i alla familjer.

Självklart ska man inte tvinga på ett gråtande barn en slöja mot dess vilja. Men de flesta barn som använder slöja gör det för att de vill vara som mamma. Precis som min dotter vill ha högklackat för att jag har det.
    Slår du din dotter om hon inte har högklackat, eller är det din man som sköter om misshandeln?

www.unt.se/nyheter/uppsala/nioaring-i-uppsala-vagrade-sloja-blev-slagen-4462960.aspx
  • Furti
    Hijab av fritt val? Tror inte det är så vanligt...
    www.unt.se/nyheter/uppsala/utbrett-hedersfortryck-bland-uppsalas-unga-5013910.aspx
    De preliminära resultaten från studien blev i dagarna klara. De visar bland annat att 19 procent av flickorna och 12 procent av pojkarna antingen inte alls får vara med och bestämma vem de ska gifta sig med eller att valet är villkorat.
    ? Det kan innebära att de till exempel bara får välja en partner ur samma religion eller etnicitet eller att de får välja bland några partners som familjen presenterar för dem, säger Mariet Ghadimi.
    [...]
    En fråga gällde den egna oron att giftas bort. Var fjärde svenskfödd flicka med utrikesfödda föräldrar är oroliga över att giftas bort och av de flickor som själva är utrikesfödda går 40 procent runt med en oro.
  • Furti
    Anonym (Suck) skrev 2018-11-27 15:31:52 följande:
    Har ingen man.

Som sagt män förtrycker kvinnor (även tvärtom). Kläder kan användas för att förtrycka, men det är fortfarande personen som står för förtrycket inte klädesplagget.
    Du argumenterar som NRA, vapen dödar inte människor...
  • Furti
    EnAnonumius skrev 2018-11-27 19:47:12 följande:
    Du argumentera som en förnekare.... Eller en som inte kan se skogen för alla träd.

Klädesplagg i sig förtycker inte, men det finns MÄNNISKOR som använder klädesplagg och krav på vissa kläddes plagg för att utöva ett förtryck. Så återigen det är MÄNNISKAN som står för förtrycket.

Du länkade till en artikel i inlägg #47.

En tragisk artikel om en nioåring flicka som blev misshandlad.
    Läs artikeln noggrant och tänk efter om vad som står i artikeln.

Var det mamman som misshandlade flickan (människan) eller var det hijaben (tygstycket) som misshandlade flickan?
    Det är inte jag som är förnekare, det är du som förnekar att hijab/burka etc är en symbol för förtryck.
  • Furti
    Anonym (Krösa-Maja) skrev 2018-11-28 10:32:01 följande:
    Kort kjol, slöja, jeans osv vad en vuxen kvinna ska bära är upp till henne, inte andra kvinnor eller män vare sig dom är svenska eller inte.
    Klädsel, religion, politik osv  är personligt och ska bara bestämmas av individen.

När du jämför jeans med slöja så blir det uppenbart att du inte vet vad du pratar om.

Slöja är ett verktyg att för att hålla kvinnor på plats.
  • Furti
    Äntligen18 skrev 2018-11-29 01:45:19 följande:

Jag har läst igenom lite och insett flera saker jag inte tidigare visste när jag läste genom detta.

1. De flesta som, inte alla, men de flesta i denna tråd som hatar på och säger negativa saker om slöjan håller sig anonyma? Varför det? Jag respekterar er som säger all negativa saker men inte håller er anonyma då ni visar vad ni står för, trots att jag inte håller med er. Jag menar.... Även Tråd-startaren håller sig själv anonym. Är det för att ni inte vågar bekräfta vem ni är? Eller har ni någon annan sorts agenda bakom det här?

Ni kan undra "varför hålla sig anonym när det är ett fritt land och får säga vad man vill?"

Ja precis. Det är ett fritt land. Precis som vem som ni får säg och klä er hur ni vill så får muslimer klä sig hur de vill. Om de vill ha på sig slöjs, visst, låt dem. Det är inte ni som bestämmer vad en muslimsk kvinna ska ha på sig. Om ni vill att hon inte ska ha på sig den så är det ni som förtrycker henne ( tänk på saken )

2. Ett bra exempel: En gammal klasskamrat ( Yasmin ) brukar ha på sig slöjan när hon gick ut från huset. Men brukar ta av sig den innan hon gick till skolan för där brukar lärarna titta snet på en och även eleverna driva med tjejer som bar slöjan. En dag kallade rektorn in Yasmin och föräldrarna. Rektorn sa till föräldrarna att Yasmin inte brukar ha på sig slöjan här i skolan, och så börja hon gråta.

Rektorn var rädd av att pappan skulle kanske slå henne hemma eller något liknande och han försökte förklara till yasmins pappa att det inte är hennes fel. Då svårade farsan " Jag vet! Jag har vetat det ett tag nu om att hon brukar gömma slöjan i väskan så fort hon lämna huset. Det är inte hennes fel. Det är absolut inte hennes fel eftersom folk i skolan förtryckte henne till det."

Jag lovar er gott folk, efter den dagen bar hon slöjan med stolhet. Hon brydde sig inte om vem som sa vad eller om lärarnas blick. Jag har kontakt med henne än Idag och hon är bland de modigaste tjejerna jag känner. Hur kan ni säga till mig att en sån kvinna är förtryckt eller tvingad att bära slöjan. Hon är bara ett exempel på folk som bär slöjan för sin egen anledning.

3. Jag har dessutom märkt att hatet mot muslimer är mindre ju yngre man är. Dvs kanske 3% av 20åringar i Sverige har hat mot slöjan, muslimer, invandrare osv, men det är ungefär 40% av alla över 40. Det betyder att vi ungdomar, morgondagens framtid kommer knappt ha någon form av rasism eller hat mot en annan människa här i Sverige. Det ger verkligen hopp om framtiden.

4. Till er som hatar på Koranen, varför gör ni det? Är det för man har gjort det i nyheterna? Är det för er familj/vänner/kollegor gör det? Jag har själv haft chansen att läsa Koranen, Bibeln och Gamla testamentet. När du läser och förstår dem så förstår du att ingen vanlig människa kunde ha skrivit den. Kalla honom inte gud om ni vill, men det finns inga andra böcker på dessa tre böckernas kaliber. Ingen annan bok är som dem och alla tre har någon slags relation till varandra. Är det slumpmässigt? mm

5. Ni som hatar på slöjan, Koranen och muslimer, snälla sluta. Det är inte ert fel då någon har hjärntvättat er med falsk info och vi kan diskutera era misstag hela året, men det är bättra att låta folk tro på vad de vill och acceptera folk som de är. Visa kärlek till allt och alla så kommer du nog INTE ändra världen, men du kommer ändra din värld.

6. En fråga till er. Tänk ifall muslimerna har rätt och det finns någon Gud, domedag, helvetet och paradis. Vad skulle ni göra isåfall om ni stog framför honom efter döden trots att ni nekat att han existerar eller att han är en orättvis, äcklig gud. Vad gör ni då? Är det inte bättre att ni respekterar allas gudar och lev ditt liv enligt din religion, vare sig islam, judendomen eller vetenskap.

Peace & Love

1. Jag skriver inte anonymt.

2. Det finns åtskilliga exempel på motsatsen. Hur flickor/kvinnor misshandlats pga att de motsatt sig slöjan.

3. Stämmer inte. Medelålders är mer positiva än yngre eftersom de äldre har mindre erfarenhet av "blandade miljöer". De yngre svenskarna som vet vad det innebär är mer negativa.

4. Jag struntar i själva böckerna, men konstaterar att kvinnorna bör skyla sig, eskorteras av manlig släkting, samt får gå in bakvägen i moskén.

5. Jag var ung och fördomsfri, men för varje år som går lär jag mig mer om min omvärld.

6. Suck... 
  • Furti
    EnAnonumius skrev 2018-11-28 18:29:34 följande:
    Men jag ger dig en UTMANING citera noggrant och lägg med inläggsnummer där du citera ifrån,  där jag skriver denna förnekelse. Notera att ordet "förnekar och "symboliserar" skall ingå i SAMMA mening. Där det syns tydlig att jag förnekar just SYMBOLISERINGEN.
    Ja just det det kan du inte. För det är något jag aldrig har skrivit i några av mina inlägg.

Inte ens när man sitter och läser dina inlägg noggrant och genomgående så skriver du INGET om att "plagget symboliserar förtryck. Första gången du använder just ordet "symboliserar" är just i inlägg #72.
    Ah just det inlägget jag svara på, där du anklagar mig för att förneka att hijab/niqab/burka  skulle symbolisera förtryck, dv.s du saknar helt och hållet underlag för den anklagelsen.
    Jag struntar i din UTMANING. Orkar inte leta reda på inlägget för att argumentera med en förnekare.
  • Furti
    EnAnonumius skrev 2018-11-29 15:20:28 följande:
    Upprepad direkt lögn kommer aldrig att bli sanning bara för att du väljer att upprepa den direkta lögnen.
    Jag har aldrig förnekat att slöjan kan symbolisera något.
    Så varför är det så viktigt för dig att fortsätta med dina direkta lögner? 
    Vad påstår du jag skrivit för lögn? Du hittar ju bara på en massa trams.
  • Furti
    Anonym (Eh!) skrev 2018-12-04 07:57:11 följande:
    Problemet är att det som " de andra" håller på med i förlängningen påverkar en själv.
    Precis.

De som har bott i ett muslimsk land vet mer om vad det innebär än "fördomsfria" svenskar. Min syster bodde 15 år i två olika muslimska länder och det var väldigt annorlunda på många sätt, och inget samhälle jag vill bo i.

Att vi går från nuvarande runt 10% muslimer till 30% på ett par decennier kommer påverka oss alla väldigt mycket.
  • Furti
    Den tolvåriga flickan ringde socialtjänsten och berättade att hon fruktade för sitt liv. När polisen anlände till familjens bostad utbröt kalabalik - mamman försökte hoppa från balkongen med ett spädbarn i famnen och flickans lillebror drog kniv mot sin egen syster. Nu åtalas mamman för misshandel och olaga hot...
    Poliserna som kallades till bostaden den aktuella kvällen berättar hur flickan av allt att döma fruktade för sitt liv och ville följa med dem därifrån.
    "Härifrån och fram till dess att vi lämnar lägenheten är hon tydlig med att om vi tar NN (flickans namn reds. anm.) så kommer hon döda de andra barnen, minst två personer, sätta eld på lägenheten och sedan döda sig själv. Detta säger hon i var och varannan mening", skriver en av poliserna i sin rapport. Kvinnan ska därefter, enligt poliserna, försökt tvinga dottern att svära en ed.
    "Mamman går ut till hallen och börjar gräva i en garderob, kollegan ser att det är en yxa och han hindrar henne från att nå den. Vi hamnar sedan i vardagsrummet samtliga personer och plötsligt drar sonen fram en kniv som han höjer över huvudet. Jag greppar snabbt tag om hans hand och trycker upp honom mot en vägg samt tar kniven ifrån honom."
    Sonens utfall med kniven riktades mot flickan. Enligt polisen som övermannade honom är det dock inte helt uppenbart om ynglingen verkligen tänkte hugga sin syster eller ej. "Det upplevdes mest som en markering men kan lika gärna ha varit ett regelrätt försök till att skada henne", skriver han.
    I kaoset som uppstod sprang tolvåringen gråtandes ut från bostaden, vilket tvingade de båda poliserna att dela på sig. Medan en av dem jagade ikapp tolvåringen och tröstade henne i polisbilen fick den andre polismannen ensam tampas med mamman och sonen i vardagsrummet. Vid två tillfällen ska mamman då ha försökt kasta sig från balkongen.
    "Vid ett av tillfällena har hon spädbarnet i sin famn och jag får slita in henne från balkongen", skriver polisen i sin rapport.
    Poliserna beskriver därefter hur de upplevde en stark hotbild, präglad av hederskultur, mot den tolvåriga flickan - framförallt från mamman men även ifrån hennes lillebror. Enligt en av poliserna fortsatte sonen, efter att nyss ha dragit kniv mot sin syster, att ge poliserna "attityd" och gjorde klart för dem att hans storasyster inte längre var önskvärd.
    Efter polisingripandet i maj har flickan bott i fosterhem. Enligt fosterhemsföräldrarna verkar flickan tycka att det är roligt att få klä sig i normala kläder för en flicka i hennes ålder och är glad för att hon får vara sig själv.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???