Inlägg från: Anonym (Direkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Direkt)

När blev ni gravida efter missfall?

Jag blev gravid direkt efter mitt första missfall. Det slutade tyvärr även det i ett missfall. Så då väntade vi en mens innan nästa försök och blev gravid igen. Jag skulle rekommendera att vänta en mens för då har livmodern en chans att 'rensa' sig efter missfallet + att hormonerna och känslorna hinner återhämta sig lite mer.

Svårt att säga om missfallet går att räkna som mens, men för mig kom ägglossning inte så många dagar försenat jämfört vid mens. Beror på hur länge man blöder osv.

• Anonym (Direkt)
    Blomma10 skrev 2018-11-26 21:09:45 följande:

Jaha oj vad trist... men när du väntade till första mens, blev du gravid och fullföljde graviditeten ända ut eller? Jo vi hat nog planerat på att jag ska blöda ut, sen ska ja få en mens och sedan kan vi prova igen.

Jag är gravid nu, och har kommit längre än vid mina två missfall. Har fått se ett levande foster på ultraljud, så jag kan inte annat än att hoppas tills jag får se den lilla på ännu ett ultraljud. Tyvärr så går man ju runt med en ständig oro pga missfallen.

Beklagar verkligen att du måste gå igenom detta.
  • Anonym (Direkt)
    Blomma10 skrev 2018-11-26 22:16:23 följande:

Va kul. Grattis!! Vilken vecka? Jag fick se lilla pyret veckan innan den dog.. såg hjärtat slå fort och fint :/ men men sånt är livet.... jag är redo, men ändå inte. Ja tar de som de kommer. Lycka till med allt!!

Tack. Jag är i vecka 12 nu. Fick missfall i vecka 6 och 9, så känns skönt att ha gått några veckor längre än så. Sen är jag såklart rädd för att den inte ska leva vid nästa ultraljud.

Måste ha varit hemskt att se hjärtat slå och sedan få besked att den inte lever längre. Tillåt dig själv att sörja så länge det behövs. Lycka till framöver!
Svar på tråden När blev ni gravida efter missfall?