Inlägg från: legomum |Visa alla inlägg
  • legomum

Hur många pusselbitar är lagom för en familj med en 7-åring?

Beror väl på puzzlet bara himmel och gräsmatta så skulle jag säga två bitars.

Men ett jan van haasteren motiv kan du väöja hur stort som helst.

Men börja med en 1000 bitars. Se om ni har kul med att hitta bitar tillsammans.

• legomum

www.pusselbutiken.se/kategori/pussel/tecknat/jan_van_haasteren

Länken visar roliga pussel som jag tror kan intressera. Ritade motiv där det händer miljoner saker och med en hel hög kul inslag. Hans motiv är faktiskt mina favoriter.

Som sagt var 1000 bitar tror jag kan vara en bra start. Ett julmotiv (av något slag) är ju inte nödvändigt men det finns verkligen många av hans pussel att välja så det kan bli svårt nog ändå =)

• legomum
    la anonyma skrev 2018-11-26 20:44:24 följande:
    Ja, jag har sett några sådana pussel och kan tänka mig att de kan intressera barn, men samtidigt är det ju sååå mycket detaljer, haha! Blir inte det svårt för barn med så mycket detaljer i kombination med att det är så stort? Tänker om det är bättre med lite mer tydligt avgränsade färger som typ detta?: www.pusselbutiken.se/pussel/heye-panorama-jon-burgerman-in-the-city-1000
    :) 
    Ja jisses det är så olika hur man tycker. Själv lägger jag hellre de jag länkade just för dessa detaljer. Man kan ta en bit och kika länge på locket och sedan hitta vart den ska vara. Med stora enfärgade ytor då får jag spader hehehe

Men meningen är ju att de som lägger ska ha roligt tillsammans, så det är en smaksak. Köp det pussel Du tror de kommer att gilla.

Svar på tråden Hur många pusselbitar är lagom för en familj med en 7-åring?