• klyban

Vad tycker ni om Trump?

Anonym (svenskamerikan) skrev 2019-06-11 20:37:32 följande:
    Har ni i Sverige tabbat bort humor-genen eller vad är felet?

Jag pushar ingenting, jag postar två humor-bilder.
    Jag berättade, hur kunde du missa det?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-15 21:04:37 följande:
    Upptrappningen av handelskriget mellan USA och Kina under våren har varit intressant. Kina har visat sig haft mycket lite att sätta emot Trumps sanktioner och tullar. Däremot sitter kineserna dels på naturresurser som är nödvändiga för modern teknik, dels så sker mycket teknikproduktion i Kina, vilket kan komma att bli besvärligt för amerikanarna och deras företag. Kina har ju också fört en expansiv ekonomisk utrikespolitik i bland annat Afrika, vilket lett till kontroll över viktiga resurser där får vi förmoda.

I grund och botten tycker dock jag att det är bra att Kinas makt begränsas. Trumps yviga och oberäkneliga personlighet kan möjligen gynna amerikanska intressen i kontakter med andra supermakter.

Lite inverkan???
    Det resulterat i $30miljarder i socialbidrag till bönderna.
    Och de går ändå i KK fortare än någonsin, så lite inverkan?

hur många meter var det?
  • klyban
    Nissemanpower skrev 2019-06-16 00:28:26 följande:
    Jag tycker Trump är kanon!
    För vad?
    hur många meter var det?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 01:22:56 följande:
    Spännande att du låtsas vara kunnig inom ekonomi (har sett dina försök tidigare). Då kan du gärna berätta för mig om hur statsfinanserna såg ut under tiden mellan 1995-2007. Dra sen egna slutsatser om hur detta resultat hänger ihop med konjukturcykeln OCH vad det säger om bytesbalansen i USA och hur detta förändrats sen 2008.

Hur mycket ska jag sätta på att du inte kommer svara på detta?

Jag tycker att Trump varit en dålig president.

Igen så går statsfinanserna på knäna, många siffror på det röda, och tarifferna ökade handelsunderskottet till Kina.

Och jag förstår du tycker han är dålig president, då han inte lyckats förbättra statsfinanserna som lovat.
    Statsskulden skulle nu gått ned med ~10% enligt trump han sa ju det, men det precis omvända har skett.

Och undra undra om detta har med den permanenta skattelättnaden till personer som inte är det allra minsta behov av pengar.
    Där kan vi nog härleda större delen av trumpens statsskuld ökning.

Intressant att du inte pratar dagens ekonomiska politik och det nämnda, tycker inte du?
    För det gör jag.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (vet best) skrev 2019-06-16 02:35:53 följande:
    Trump är en av de bästa presidenter som USA haft på i alla fall 50 år. Detta är fakta. Oavsett vad ni små tokstollor tror. Er tro är oväsentlig.

Obummer eller Obama, ... Mabus .. var ett jävla kräk som startade hela 9 krig i diverse länder.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-...

Nu hade jag hoppats på att Trump stå för sitt ord. Ut ur dessa satanistiska krig som plågar så många människor. Går han i krig mot Iran kommer jag dock tycka att han är kräk han också. Tiden får utvisa, än är där inget krig.

Bara för ett fåtal högerextrema.
    Och såklart rika också, de gav man mer pengar till framför ha i ordning på statsskulden.

Men what about Obama, whataboutismen ändrar inget.
    Och trump krigsskramlar och skickar drönare mer än någon, så vad du inbilla dig säga där vet jag inte.
    Men vet det bara är en agenda, så svara på det klarar du aldrig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-16 09:35:52 följande:
    Mitt svar är ja (även om det inte är helt enkelt att förstå vad du skriver).

Förstår jag inte att detta kostat $~30 miljarder i socialbidrag till bönder.
    Och att de går i KK i högre takt än någonsin.

Hur är det en liten inverkan?
    Du verkar inte vara i fas med verkligheten när du pratar om detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-16 10:06:36 följande:
    Vad menar du med socialbidrag?
    Vet du så lite, så kanske vi inte ska prata om nått du inget vet nått om?
    hur många meter var det?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 14:01:24 följande:
    Som jag trodde kunde du inte prata om perioden 1995-2007 eftersom att det inte är nutid... Men om du nu utger dig för att vara kunnig inom ekonomi borde du i allra högsta grad tycka att den perioden är en intressant jämförelse med idag, eller hur? Du är medveten om att ekonomiska analyser bygger just på jämförelser mellan perioder? Jag hoppas innerligt att du förstår poängen med att jämföra den perioden med nu.

Svara nu på min fråga!

Hur kan du tro jag ska prata om det och när vi pratar om tariffer trump har gjort?
    Hört talas om whataboutismen?  Solig

Har aldrig ens en gång sagt jag är kunnig i ekonomi, det jag pratar om är sånt alla kan se med egna ögon.
    Även du!

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Covfefe) skrev 2019-06-16 18:39:54 följande:
    Du för en märklig och föga intressant debatt när du skriver på det här sättet. Försök istället göra dig förstådd. Det vinner alla på.

Men är det inte intressanta att du inte vill prata om dessa socialbidrag till bönder och hur bönder går i KK mer än någonsin.

Den som missat dessa $30 miljarder i socialbidrag till bönder, den har inget att göra och diskutera ett ämne de inte vet nått om.
    För det är EXAKT det du berättar.

Så nu har du hamnat i en jobbig situation, då väljer du prata om annat som vi alla såg.
    Så du har valet ad hominem eller sak, som du förstår valde du första vändan ad hominem som inte är argument för nått.
    Men kanske du inte förstår sånt här.

SÅ svaret är att det är ingen liten inverkan, utan en gigantisk.

hur många meter var det?
  • klyban
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-16 20:48:21 följande:
    Därför att i alla politiska och ekonomiska processer måste man kunna sätta det i perspektiv. Och bästa sättet att sätta något i perspektiv är genom att jämföra. Jag vet exakt varför jag tycker att Trump är en dålig president just för att jag har satt hans mandatperiod och tidsålder i såna perspektiv.

Detta är siffror ALLA kan se, och har uppstått efter politiska beslut av nuvarande POTUS och följe.
    Whataboutism är inget perspektiv, det måste väl även du förstå också, eller?

Vart tog ditt viktiga ad hominem vägen att jag säger jag påstod jag kan så mycket om ekonomi?
    Den var faktiskt rätt rolig, då jag aldrig hävdat nått sånt.
    Dock var dessa siffror inget som ekonomi behövde förklara då vi vet statsskuld skenar iväg okontrollerat.(deta pga permanenta skattelättnader till de allra rikaste)
    Vi vet att tarifferna ÖKADE handelsunderskottet, fast man sa det skulle minska med tariffer.
    Det är såna här småsaker som ALLA kan se, utan du, som vill prata min person istället.

Varför är du så besatt av mig där?
    hur många meter var det?
Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?