Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vad tycker ni om Trump?

Anonym (Helene) skrev 2018-11-23 18:54:02 följande:

Helt inkompetent och borde inte vara president.

Håller med
  • Anonym (A)
    Anonym (Ree) skrev 2019-06-12 14:17:10 följande:
    Tycker inte han är så bra, tyvärr backar han en hel del på löften som från början verkat bra, och han faller i många fällor som tidigare presidenter gjort, inte minst utrikes.

Sen överdriver folk något så fruktansvärt, från båda håll. Antingen är han den stora räddaren som kan liknas med Jesus eller så är han det värsta svinet som någonsin levat.

Jag tror sanningen är bra mycket mera grå, Trump är ganska lik många tidigare presidenter, det som verkligen skiljer är att han helt saknar filter, och tydliggör detta på Twitter. Och i det stora hela har jag hellre en fiende jag vet är en fiende, än en fiende som övertygar mig att han/hon är min vän.
    Väl talat
  • Anonym (A)
    Anonym (Vill ha en annan president) skrev 2019-06-18 17:33:30 följande:
    Gillar honom inte alls. Jag vill hellre ha en president som fokuserar på att faktiskt göra något vettigt istället för en som bara tjatar om att bygga en mur mellan USA och Mexico hela tiden .
    Tycker jag med
  • Anonym (A)
    Anonym (Skrämmande) skrev 2019-06-18 20:31:39 följande:
    Det mest skrämmande är att så många röstat på honom. Det säger en hel del om aAmerikanernas utbildningsnivå och förmåga och möjlighet till kritiskt tänkande. De flesta med lite högre utbildning och mer insikt om omvärden skäms naturligtvis.
    Verkligen
  • Anonym (A)
    Anonym (***) skrev 2019-06-18 23:59:04 följande:
    Han har gett ordet mansbebis ett ansikte.
    Sant.
  • Anonym (A)
    hoolabandoola88 skrev 2019-06-19 18:00:52 följande:
    Då måste å andra sidan Trump ta hänsyn till USA:s och framförallt dollarns roll i den internationella handeln. Dollarn har ett högt värde, vilket oundvikligen höjer priserna på amerikanska varor vilket fungerar nu i en högkonjunktur men kommer att bli svår att upprätthålla under en lågkonjunktur. USA har därför två alternativ. Ett - de öppnar upp handeln för att få en hög inflation över 2% och på så sätt sänker dollarns värde och därmed också ökar de internationella investeringarna på amerikanska varor. Två - de behåller tullarna och använder den om möjligt intensiva inrikeshandeln för att öka statsbudgeten (=Keynism). Som jag ser det är det inte hållbart med låga skatter och en stark valuta vid händelse av en lågkonjunktur. Vad ska dessa eftergifter vara till för nytta vid en ekonomisk kris om statsbudgeten är urholkad?

Keynismen tycker jag är relevant då det är en viktig grund i nationalekonomin för att kunna rusta inför sämre tider. Sen att det inte efterföljs eller ens alltid är gångbar i praktiken är jag väl medveten om men det betyder inte att den helt ska slopas.
    Ett plus på det.
Svar på tråden Vad tycker ni om Trump?