• Anonym (Ella)

Vilken klinik utomlands?

Jag tycker att du ska lyssna på podden Jag vill ha barn. En av programledarna där har gjort embryodonation i Ryssland och lyckats och de har pratat väldigt mycket om hennes process i flera av avsnitten.
    Nu är jag inte alls insatt i vilka val man har där, om det är ok att använda eget "material" så att säga eller om de bara jobbar med ren donation där både ägg och spermier kommer från donatorer. Men det kanske kan vara värt att kolla. 
    scanfert.com/se/about/

Sen finns en klinik i Riga också vet jag.

• Anonym (Ella)
    Anonym (elisa) skrev 2018-11-23 13:11:26 följande:

Hej Ella..Tack för infon ???? jag har varit inne på ivf podden men den bara står och laddar vet inte varför jag inte kan lyssna på den om det var den du menade, men ska klicka på länken och lyssna...tusen Tack...ha en bra dag...

Nej det var nog inte den. IVF-podden är en annan podd som förvisso också är bra. Men den här heter just Jag vill ha barn. Programledaren jag syftar på heter Cilla Holm. Hoppas du hittar den!
  • Anonym (Ella)
    Andersson123 skrev 2018-11-23 19:17:10 följande:

Vad ärpgs och varför är det inte tillåtet i Sverige ? :)

Det står för preimplantatorisk genetisk screening, dvs att man kan testa embryot för en massa saker innan man väljer vilket embryo som vore bäst att sätta in.

I Sverige gör man väl bara det om det finns genetiska sjukdomar hos någon av föräldrarna.
Svar på tråden Vilken klinik utomlands?