Vilken klinik utomlands?
Hej!
Vi är ett par som tidigare fått hjälp med att bli gravida på Carlanderska i Göteborg. Vi började med IIVF 2013 med egna ägg och spermier och 2015 kom vår son Nu har vi gjort ytterligare fem Ivf försök för att få ett syskon. Ett lyckades men tyvärr med missfall som utgång. Jag är 43 år gammal och har vid varje hormonstimulering också fått en eller två chonladcystor som säkert stört behandlingen.kvalitén på mina ägg verkar inte vara så bra längre i min äggreserv...men mitt AMH är 1,01 och var då 0,96( 2017) Min sambo är sedan tidigare steriliserad (2009) därav i behov av hjälp.
Pga av min ålder så rekommenderas vi nu att söka hjälp utomlands då kostnaden är hög och liten procentuell chans att lyckas på Livio igen.
Vi vill försöka en gång till med egna ägg och spermier ( innan äggdonation) och har varit i kontakt med Ovumia Fertinova Finland och de föreslog PGS vilket tydligen inte tillåts i Sverige? och det lät ju bra.
Men det känns jättesvårt och jag känner mig stressad över vilken klinik vi ska välja...hade velat läsa och ta till mig all info om de olika klinikerna men har svårt och hinna med och finna ro i att sitta med allt själv...
Vore oerhört tacksam för all info ni andra kvinnor kan ge mig angående vilken klinik man ska välja...resan dit bemötande pris och utgång mm...Jag kände mig så trygg när vi var på Livio i Gtbg men nu känns allt så långt bort svårt och ouppnåligt....pust! och tiden går.
Hjärtligt Tacksam för hjälp <3