Inlägg från: temp email |Visa alla inlägg
  • temp email

De beskattade tv-licensen

Anonym (Inför kodsystem!) skrev 2018-11-24 13:53:49 följande:
    Ja precis min tanke också. Varför inte koda kanalerna? Det finns väl säkert många som verkligen VILL se på SVT, särskilt äldre, men varför tvinga på alla detta om man aldrig ser på TV? Jag betalar inte licens sen ett år tillbaks och jag har ingen TV och saknar det inte heller. Jag vet inte varför de inte väljer att koda kanalerna här.
    Propagandan skulle inte fungera så bra om den var begränsad tillbetalande kunder.

Hela linjär-tv-träsket kollapsar. Vänstertrollen kommer tvingas hitta andra sätt att sprida sin propaganda. De vet detta. Därav den höga avgiften.
  • temp email
    Aniiee skrev 2018-11-24 15:24:04 följande:
    Jag tror att de flesta dock såg för sig att summan som skulle dras genom skattesedeln inte skulle ligga så inihelvete högt utan handla om max en femhundring. 
    1300 är inte ens att betrakta som kaffepengar 2019. Det är mer att det är fel att tvingas betala avgift för något man ej använder.
  • temp email
    Anonym (Inför kodsystem!) skrev 2018-11-24 16:10:39 följande:
    Förvånad att de flesta röstade att de tyckte det var värt det? Vill man ändå inte ta chansen att få en reducerad avgift genom denna röstning?

Inte konstigt att flest SD röstar emot, då de ofta anser att SVT är vänster och PK och fakenews och allt vad det är.
    Det är inte så förvånande. Samtliga vänstertroll vill ju se sin propaganda spridas.

Och när SVT ska undersöka saker hamnar de ofta i sitt eget trapphus.
  • temp email
    Aniiee skrev 2018-11-24 16:57:19 följande:
    Jag håller med om att det är fel att tvingas betala en avgift (för även regeringsdokumenten påpekar att detta är en avgift och inte en skatt)  för något man inte använder, men diskussionerna innan förslaget klubbades var ju att det skulle bli mycket billigare även om man hade flera inkomster i en familij.

Personligen anser jag fortfarande att avgiften borde vara mycket lägre än 1300 och bekosta endast en "nyhetskanal" (nyheter och samhällsdebatter och lite dokumentärer) och möjligtvis en barnkanal, resten bör låsas bakom en betalvägg som får bära sig själv. Arkivet bör så klart även det vara öppet för allmänheten men kanske som någon slags kombo. Typ "du måste göra en gratis användare, du måste vara inloggad och du får bara titta gratis i X timmar i månaden, vill du se mer får du betala per avsnitt/program/film"
    Håller helt med.

Men propagandamaskinen måste hållas igång och det kostar. Det kommer inte gå att nå folk via linjär-tv. Därför behövs pengar för kränga på folk propagandan.

Tänk dig att pengarna används till att köpa statlig reklam i spotify.
Svar på tråden De beskattade tv-licensen