Inlägg från: Crash Man |Visa alla inlägg
  • Crash Man

De beskattade tv-licensen

Under hela mitt vuxna liv har jag bara betalat tv-licens under fyra månaders tid. Jag har aldrig anmält tv-innehav, men en dag kom en gubbe och knackade på och frågade om jag hade en tv. Jag är inte så duktig på att ljuga så jag erkände. Några månader senare ringde jag radiotjänst och berättade att jag gått med i Jehovas Vittnen och att sekten jag var med i inte tlllät tv-innehav. sedan dess har jag inte betalat någon tv-avgift, men nu kommer jag tvingas.

Varför kan vi inte gör som i Storbrittanien och koda de statliga kanalerna, så de som vill kan beställa dem och resten av oss slipper.

De gånger jag tittar på SVT är Eurovision, större sportevenemang som OS eller fotbolls-vm och vissa politiska debatter. Det är ingenting som är värt 1300:-

• Crash Man
    Ignoramus skrev 2018-11-23 09:58:50 följande:

Hahah! Eller skrivmaskiner!

Jadu både hos min pappa, hos min sambos pappa och framförallt hemma hos oss står teven på typ JÄMT, så jag har väl foliehatten på när du säger att det är en utdöende bransch. ;) (Alltså jag säger inte att du har fel, men jag älskar min tv och vill inte att den ska dö!)

Låt mig gissa, din pappa moch hans sambo är relativt gamla. Min gamle far tittar också mycket på linjär-tv. Yngre människor gör det inte. Jag är 35 och tittar på tv ett fåtal gånger om året och av egna erfarenheter så är det ännu ovanligare att yngre männsikor tittar på tv Jag använder internet och streamingtjänster tills nästan allt. Om 20-30 år när de gamla kufarna gått bort så kommer de ta med sig linjär-tv:n in i graven. Så ja, TV:n är en utdöende bransch.
Svar på tråden De beskattade tv-licensen